Time : 16:52:21
Date : 23 October 2007
Sender Name: Persuado bvba

Werelddag van de gebruiksvriendelijkheid op 7 november: "Making Life Easy!" Werelddag van de gebruiksvriendelijkheid op 7 november:

Making Life Easy!

Op 7 en 8 november e.k. staat gebruiksvriendelijkheid centraal tijdens de derde World Usability Day, dit jaar onder het motto : Making Life Easy.
De consument wil een gebruiksvriendelijk product.
Technologie is vandaag alomtegenwoordig. Maar al te vaak is ze niet afgestemd op de gebruiker. Technologie geeft je soms het gevoel dom of wereldvreemd te zijn. Onterecht, want technologische snufjes zijn niet alleen voor techneuten. Integendeel: iedereen heeft het recht op gebruiksvriendelijke producten, of het nu een gsm is, een computerprogramma, een interactieve tv, een dvd-speler of een gps. Dàt is de boodschap van de Werelddag van de Gebruiksvriendelijkheid.

Making Life Easy.
Op 7 en 8 november staan wereldwijd een hele reeks events op stapel. Human Interface Group geeft dit jaar op 7 november het startsein in Mechelen. De World Usability Day sluit 36 uur later af in San Francisco. In totaal zullen meer dan 50 landen en 150 steden deelnemen.
Vorig jaar brachten tienduizenden mensen een on- en offline bezoekje. Ook het Belgische event van Human Interface Group kon toen op heel wat persaandacht rekenen, zie http://www.higroup.com. Waarom het moeilijk maken, als het ook makkelijk kan? Wat als bedrijven meer aandacht zouden hebben voor gebruiksvriendelijkheid ? Dan zou u bijvoorbeeld de babysit geen snelcursus moeten geven over de bediening van uw tv, video en hifi. U zou een auto kunnen huren zonder eerst 10 minuten te moeten uitvissen hoe de ruitenwissers bediend worden, hoe de lichten werken en hoe u de airco aanzet. Meer nog, u zou in een paar muisklikken vinden wat u zoekt als u een website bezoekt. Kortom, mensen verwachten wel dat hersenchirurgie moeilijk is. Van surfen of een tv programmeren verwachten ze dat niet.
Cijfers spreken voor zich.
Bezoekers van online winkels verlaten meer en meer hun winkelwagentje. Het gemiddelde verlatingspercentage lag in 2006 op 59,8% Mobiele telefoongebruikers hebben helemaal geen interesse in de geavanceerde opties op hun mobieltje: het gebruik van 8 op 11 opties is duidelijk gedaald t.o.v. 2006. Uit een recent onderzoek blijkt dat consumenten steeds vaker gefrustreerd raken van online transacties op e-commercesites. 87% van de gebruikers heeft wel eens problemen ervaren. Van deze groep ging 42% naar de concurrent of zag geheel af van online aankopen.
Een familie-event, zorg dat jullie erbij zijn, kids! Technologie kan enkel in een mensenwereld tot volle ontplooiing komen. Daarom organiseert Human Interface Group op 7 november een uniek familie-event in Technopolis (Mechelen) met cases, workshops en interactieve stands. Speciaal voor u. Maar ook voor uw kinderen die de wondere wereld van Technopolis kunnen bezoeken terwijl u zich verdiept in de evolutie van de gebruiksvriendelijkheid.