SMA haalt internationale opleiding account management naar Nederland


Verkopen aan of strategisch beheren van klanten

SLOT ZEIST, 20070627 -- De Sales Management Association is er in geslaagd om een selectie van internationale workshops op het gebied van strategisch account management van haar Amerikaanse zusterorganisatie, de SAMA University, naar Nederland te halen. Hiermee kan de SMA weer een nieuwe stap zetten om de verdere professionalisering van het vakgebied te ondersteunen.

Account management is een vak
De ontwikkeling van het vakgebied strategisch account management gaat bijzonder snel. Deels door de internationalisering, deels door de ontsluiting van informatie en deels door de beweeglijkheid in het bedrijfsleven (denk aan fusies, overnames en roulatie van personeel).
Het is dan ook noodzakelijk om het verkoopvak dusdanig te professionaliseren, dat we van een eenmalige verkoop naar een langdurige relatie met de klant komen. "Een relatie, waarbij waardecreatie voor de klant en door de klant centraal staat", aldus Marielle Dellemijn, bestuurslid van de SMA. Daarom ligt de nadruk bij deze opleidingen ook op het strategisch beheren van klanten en niet op verkopen.

Workshops
De workshops hebben een zeer divers karakter, waarbij ze allen gemeen hebben dat ze de kennis en kunde van de strategische account managers in Nederland aanscherpen. Onderdelen zijn o.a.: Essentiële vaardigheden voor strategische accountmanagers, Verkopen aan beleidsmakers op hoog niveau, Inzicht in effectieve strategisch account planning en creatie van klantwaarde.

SAMA-University
SAMA-University biedt al jarenlang succesvolle één- en tweedaagse intensieve workshops, gericht op de nieuwste en meest relevante vaardigheden op het gebied van strategisch accountmanagement. De Engelstalige workshops worden geleid door Amerikaanse professionals, die de specifieke uitdagingen van strategisch accountmanagement verder hebben ontwikkeld. De SMA is dan ook uitermate blij om dit professionele programma ook in Nederland te kunnen aanbieden.


De Sales Management Association
De SMA versterkt als vakvereniging voor sales- en account management in Nederland de belangen van haar leden en voert de verdere professionalisering van het salesvak in Nederland door. De doelstelling van de SMA is het leveren van een wezenlijke bijdrage aan de professionalisering van Sales- en Account Management door het uitwisselen van kennis en ervaring en het initiëren van, en medewerking verlenen aan opleidingen op het gebied van Sales- & Account Management in Nederland. Het motto van de SMA is Kennis en Ervaring Verenigd. Om dit te realiseren zijn de activiteiten georganiseerd rondom de peilers persoonlijke ontwikkeling, het salesvak als professie en netwerkgelegenheden