Ingezonden persbericht


Booking.com opent een
kantoor in Stockholm

Amsterdam, 6 november
2007: Booking.com, de marktleider in Europa op het gebied van online hotelreserveringen (dochteronderneming van Priceline.com, Nasdaq: PCLN), heeft
in Stockholm haar 17e internationale kantoor geopend.

De beslissing
om een stevige positie in Scandinavië te veroveren, vloeide voort uit de grote
vraag uit deze regio naar hotelkamers voor zowel de uitgaande als inkomende
reismarkt. Toegewijde teams met specifieke kennis van de Noord-Europese landen
zullen de zakelijke belangen van het bedrijf in deze regio behartigen.

"Dit is een
spannende tijd voor Booking.com, want de Noord-Europese landen bieden veel
potentieel voor het aantrekken van nieuwe handel via het internet. Een plaatselijk
kantoor biedt ons de gelegenheid om onze aandacht te richten op het bouwen van
sterke relaties. Wij kunnen hotels proactieve service bieden en adviseren over
de meest effectieve wijze om hun kamers online te verkopen", aldus Niclas
Bylund, Area Manager Scandinavië.

Booking.com is
al een samenwerking aangegaan met ketens, zoals Choice, Elite, Thon, Ibis en
Sokos en ook met kleine, individuele bedrijven. Johan Öhman, Revenu Manager van
Elite Hotels Zweden: "Online distributie is van groot belang in de hedendaagse
competitieve markt. Wij hebben ervoor gekozen om samen te werken met Booking.com, omdat zij de marktleider van Europa zijn en over een uitgebreid
distributienetwerk beschikken. Onze hotels zijn nu elke maand zichtbaar voor
meer dan 20 miljoen unieke bezoekers en wij zien een voortdurende stijgende
lijn in onze reserveringsaantallen."

Booking.com
biedt meer dan 35.000 hotels, verdeeld over meer dan 10.000 bestemmingen, voor
zowel zakenreizigers als vakantiegangers uit de hele wereld en verkoopt momenteel meer dan 14 miljoen kamers per jaar.


- EINDE
PERSBERICHT -

Over Booking.com



Booking.com is
een dochteronderneming van Priceline.com (Nasdaq: PLN) en marktleider in Europa
op het gebied van online hotelreserveringen, met 14,6 miljoen verkochte hotelovernachtingen in de twaalf maanden voorafgaand aan 30 juni 2007.

Booking.com
biedt meer dan 35.000 hotels verdeeld over meer dan 10.000 bestemmingen en
trekt iedere maand 20 miljoen unieke bezoekers, zowel vakantiegangers als
zakenreizigers, uit de gehele wereld. De website wordt in 16 talen gepresenteerd en het heeft vestigingen in Amsterdam, Barcelona, Berlijn,
Cambridge, Kaapstad, Dubai, Dublin, Londen, Loulé (PT), Lyon, München, Norwalk
(USA), Parijs, Rome, Stockholm, Wenen en Warschau. Zie ook:

www.booking.com







Ingezonden persbericht