Booking.com opent een
kantoor in Stockholm
Amsterdam, 6 november
2007: Booking.com, de marktleider in Europa op het gebied van online
hotelreserveringen (dochteronderneming van Priceline.com, Nasdaq:
PCLN), heeft
in Stockholm haar 17e internationale kantoor geopend.
De beslissing
om een stevige positie in Scandinavië te veroveren, vloeide voort uit
de grote
vraag uit deze regio naar hotelkamers voor zowel de uitgaande als
inkomende
reismarkt. Toegewijde teams met specifieke kennis van de Noord-Europese
landen
zullen de zakelijke belangen van het bedrijf in deze regio behartigen.
"Dit is een
spannende tijd voor Booking.com, want de Noord-Europese landen bieden
veel
potentieel voor het aantrekken van nieuwe handel via het internet. Een
plaatselijk
kantoor biedt ons de gelegenheid om onze aandacht te richten op het
bouwen van
sterke relaties. Wij kunnen hotels proactieve service bieden en
adviseren over
de meest effectieve wijze om hun kamers online te verkopen", aldus
Niclas
Bylund, Area Manager Scandinavië.
Booking.com is
al een samenwerking aangegaan met ketens, zoals Choice, Elite, Thon,
Ibis en
Sokos en ook met kleine, individuele bedrijven. Johan Öhman, Revenu
Manager van
Elite Hotels Zweden: "Online distributie is van groot belang in de
hedendaagse
competitieve markt. Wij hebben ervoor gekozen om samen te werken met
Booking.com, omdat zij de marktleider van Europa zijn en over een
uitgebreid
distributienetwerk beschikken. Onze hotels zijn nu elke maand zichtbaar
voor
meer dan 20 miljoen unieke bezoekers en wij zien een voortdurende
stijgende
lijn in onze reserveringsaantallen."
Booking.com
biedt meer dan 35.000 hotels, verdeeld over meer dan 10.000
bestemmingen, voor
zowel zakenreizigers als vakantiegangers uit de hele wereld en verkoopt
momenteel meer dan 14 miljoen kamers per jaar.
- EINDE
PERSBERICHT -
Over Booking.com
Booking.com is
een dochteronderneming van Priceline.com (Nasdaq: PLN) en marktleider
in Europa
op het gebied van online hotelreserveringen, met 14,6 miljoen verkochte
hotelovernachtingen in de twaalf maanden voorafgaand aan 30 juni 2007.
Booking.com
biedt meer dan 35.000 hotels verdeeld over meer dan 10.000 bestemmingen
en
trekt iedere maand 20 miljoen unieke bezoekers, zowel vakantiegangers
als
zakenreizigers, uit de gehele wereld. De website wordt in 16 talen
gepresenteerd en het heeft vestigingen in Amsterdam, Barcelona,
Berlijn,
Cambridge, Kaapstad, Dubai, Dublin, Londen, Loulé (PT), Lyon, München,
Norwalk
(USA), Parijs, Rome, Stockholm, Wenen en Warschau. Zie ook:
www.booking.com
Ingezonden persbericht