InCTspiratie 2007: congres over relatie tussen uitgever en klant
ROTTERDAM, 20070927 -- Zes bijzondere sprekers laten op 6 november a.s. vanuit verschillende invalshoeken hun licht schijnen op de relatie van de uitgeverij met haar klant/consument tijdens het congres InCTspiratie 2007, het congres over innovatief uitgeven. Het thema is dit jaar: `laat u door uw klant inspireren'. InCTspiratie is het najaarscongres van InCT. De editie 2007 is de vierde editie van dit succesvolle en bijzondere evenement.
De nieuwe relatie tussen uitgever en klant
`User generated content, prosumer, selfpublishing, web 2.0, publishing on demand, weblogs': allemaal termen en ontwikkelingen die aangeven dat de consument niet meer de passieve klant van vroeger is. De klant denkt mee, de klant ontwikkelt mee, de klant van tegenwoordig is co-producent. De relatie tussen uitgever en klant is hierdoor ook aan verandering onderhevig.
Hoe kun je als uitgever al deze ontwikkelingen een plaats geven in het uitgeefproces, hoe kun je als uitgever de relatie met de klant opnieuw vormgeven? Op InCTspiratie 2007 zullen de sprekers onder meer op deze onderwerpen ingaan.
Sprekers
Bert Mulder (Lector Informatie, Techniek en Samenleving aan de Haagse Hogeschool) zal het thema van de dag inleiden. Marco Derksen (zelfstandig adviseur interactieve marketing en oprihcter van blog Marketingfacts) zal nader ingaan op de uitgeefaspecten van de succesvolle weblog MarketingFacts. Prof. John M.D. Koster (vennoot van de maatschap Holland Consulting Group te Amsterdam) zal in zijn bijdrage vooral aandacht geven aan de organisatorische aspecten die het centraal stellen van de klant mee zich meebrengt.
Aan de hand van de ervaringen van Bol.com zal Michel Schaeffer (marketing director Bol.com) laten zien wat men over de klant te weten kan komen en wat een uitgever daarmee zou kunnen doen. Ewald Smits (oprichter SYNC.nl) heeft met Sync.nl een innovatieve website gelanceerd waar men op een nieuwe wijze de doelgroep betrekt bij content-creatie en waar de doelgroep zelf een community bouwt. Welke lessen kunnen uitgevers hier uit trekken? Mira van Ingen (Business developer bij Robeco Direct) laat in haar bijdrage zien dat het zelfs voor tienduizenden klanten mogelijk is individuele informatie op maat aan te bieden (zelfs middels folio-publicaties).
Natuurlijk wordt InCTspiratie 2007 traditiegetrouw afgesloten door een speciale spreker. De naam houden blijft echter nog tot het laatst geheim.
InCTspiratie is uniek en exclusief
De combinatie van vooraanstaande en interessante sprekers én workshops maakt InCTspiratie is tot uniek evenement. De opzet van de hele dag is dat de bezoeker actief bezig is en met een concreet resultaat aan het eind naar huis gaat. Naast het werken met zijn/haar collega's (of vakgenoten) stellen wij hen tijdens de lunch in staat kennis te maken met de andere deelnemers. De bezoekers worden door ons ingedeeld aan een lunchtafel waardoor zij verzekerd zijn van een aantal onverwachte maar interessante tafelgenoten.
Meer informatie
InCTspiratie vindt plaats op woensdag 6 november op conferentieoord Zonheuvel in Doorn. Meer informatie en aanmelden via www.inctspiratie.nl.
Over InCT
InCT (spreek uit als `inkt') is al vijf jaar hét toonaangevende merk op het gebied van innovatie bij uitgevers van boeken, tijdschriften, kranten en multimedia. Het portfolio van InCT bestaat uit een kwartaaluitgave in print, een dagelijks bijgewerkte website (www.inct.nl), een wekelijkse nieuwsbrief, twee bijzonder succesvolle evenementen, boekpublicaties en opleidingen.
InCT, een uitgave van de Rotterdamse uitgeverij Letter & Geest, maakt geen onderscheid tussen kleine, grote en corporate uitgevers en bedient zowel de Belgische als de Nederlandse markt. Aan de hand van cases, interviews, achtergrondartikelen en praktische toepassingen belicht InCT het grensvlak van automatisering, nieuwe media, innovatie en uitgeven.
InCT bevat een gebalanceerde mix over nieuwe media en uitgeefplatforms als internet, cd-rom, electronic paper en dvd, maar ook over de automatisering van bedrijfsprocessen, zoals database publishing, mediumneutrale opslag, e-marketing, abonnementenadministratie en redactionele automatisering.
De primaire doelgroep bestaat uit de innovator en beslisser binnen de uitgeverij en de hoofden van het marketing-, content- en ict-team van algemene, educatieve, wetenschappelijke en corporate uitgeverijen in Nederland en België. Tot de secundaire doelgroep behoren de verschillende leveranciers van (ict-) producten en diensten en alle in innovatie geïnteresseerden binnen de uitgeverij en daarbuiten.