Tienjarige Jip uit Enschede verkoopt 10.000 chocoladeletters voor War
Child
Jip uit Enschede heeft de afgelopen weken chocoladeletters verkocht
voor EUR2,- per stuk waarvan EUR1,- naar War Child gaat. Inmiddels
heeft Jip 10.000 letters verkocht. Na school bracht Jip samen met zijn
opa de chocoladetters langs de deuren.
Jip had niet verwacht dat hij zoveel letters zou verkopen. Hij hoopte
dat hij ongeveer 200 letters zou verkopen. Zij vader verwachtte dat
Jip wel 250 chocoladeletters zou verkopen. Niemand had durven dromen
dat de actie zo'n succes zou worden. Ook de chocoladefabriek die de
chocoladeletters sponsort was blij verrast. Op 30 oktober werd de
10.000ste chocoladeletter verkocht. Toen de teller op 10.000 stond,
besloot Jip om de actie stop te zetten.
Als er nog meer mensen chocoladeletters zouden verkopen, zouden hij,
zijn vader en moeder en opa het niet meer aan kunnen. Van elke letter
gaat 1 euro naar War Child. Dat betekend een fantastische donatie van
EUR10.000 voor War Child!
Binnenkort komt Jip de symbolische cheque op het hoofdkantoor van War
Child overhandigen. Maar eerst moet hij de letters versturen en dat is
heel veel werk! `Ik zit letterlijk tot mijn nek in de letters', zei de
vader van Jip. www.jipsgoededoelen.nl.
Warchild