Warchild


Tienjarige Jip uit Enschede verkoopt 10.000 chocoladeletters voor War Child
Jip uit Enschede heeft de afgelopen weken chocoladeletters verkocht voor EUR2,- per stuk waarvan EUR1,- naar War Child gaat. Inmiddels heeft Jip 10.000 letters verkocht. Na school bracht Jip samen met zijn opa de chocoladetters langs de deuren.

Jip had niet verwacht dat hij zoveel letters zou verkopen. Hij hoopte dat hij ongeveer 200 letters zou verkopen. Zij vader verwachtte dat Jip wel 250 chocoladeletters zou verkopen. Niemand had durven dromen dat de actie zo'n succes zou worden. Ook de chocoladefabriek die de chocoladeletters sponsort was blij verrast. Op 30 oktober werd de 10.000ste chocoladeletter verkocht. Toen de teller op 10.000 stond, besloot Jip om de actie stop te zetten.
Als er nog meer mensen chocoladeletters zouden verkopen, zouden hij, zijn vader en moeder en opa het niet meer aan kunnen. Van elke letter gaat 1 euro naar War Child. Dat betekend een fantastische donatie van EUR10.000 voor War Child!

Binnenkort komt Jip de symbolische cheque op het hoofdkantoor van War Child overhandigen. Maar eerst moet hij de letters versturen en dat is heel veel werk! `Ik zit letterlijk tot mijn nek in de letters', zei de vader van Jip. www.jipsgoededoelen.nl.