Blaauw Meest Markante Horecaondernemer 2006-2007
Persbericht 6 november 2007
Ondernemende topkok laat gasten topgastronomie beleven
Ron Blaauw Meest Markante Horecaondernemer 2006-2007
Veere, 6 november 2007 Ron Blaauw van Ron Blaauw Restaurant te
Ouderkerk aan de Amstel is vandaag benoemd tot Meest Markante
Horecaondernemer 2006-2007. Hij werd uit 12 regionale winnaars door
een vakjury gekozen. Jurylid Joop Braakhekke: "De jury roemt het grote
vakmanschap van Blaauw. In zijn restaurants beleven de gasten
topgastronomie." De Markant-verkiezing wordt door Koninklijk Horeca
Nederland georganiseerd in samenwerking met vakblad Horeca Entree.
Ron Blaauw leidt zijn bedrijf met een strakke organisatie zonder dat
hiermee aan gastvrijheid wordt ingeboet. In Ron Blaauw Restaurant
beleven de gasten topgastronomie. De keuken werkt met seizoensgebonden
producten van topkwaliteit. De enorme gedrevenheid en kennis van het
bedienende personeel zijn opvallend. Zij vormen samen met de keuken
een eenheid, waardoor dit restaurant al 2 Michelin-sterren heeft
verdiend. De steekwoorden vakmanschap, creativiteit, gastvrijheid en
ambitieus zijn zeker op Ron Blaauw van toepassing zijn.
De met 2 Michelin-sterren bekroonde kok Ron Blaauw geeft zijn
culinaire creativiteit ook ruim baan bij Palazzo, in Bodega de Keizer
te Amsterdam en in t Amsterdammertje te Loenen. Stuk voor stuk
topzaken en projecten die zeer succesvol zijn. Hij verstaat bij
Palazzo als geen ander de kunst een menu tot een eenheid te laten
versmelten met een wervelende theatershow. Hij is een ondernemer die
zijn gezicht bijna dagelijks bij al zijn bedrijven laat zien en toch
elke dag om 5 uur thuis met zijn gezin aan tafel eet.
Met deze uitverkiezing worden horecaondernemers met markante en
innoverende ideeën over het ondernemerschap onderscheiden. Het is de
enige, sectorbrede prijs binnen de horeca. Het hele scala aan
horecabedrijven kan in aanmerking komen voor de titel de Meest
Markante Horecaondernemer van een bepaalde regio. Het gaat om
ondernemers die, naast dat zij hun vak uitstekend verstaan, zich
onderscheiden van hun collega-ondernemers. De criteria waaraan zij
minimaal moeten voldoen zijn een financieel gezond bedrijf, een goed
personeelsbeleid en een goede presentatie van bedrijf en product. De
kandidaten voor een Markant worden veelal voorgedragen door
ondernemers, organisaties en bedrijven, die betrokken zijn bij de
bedrijfstak horeca. De verkiezing wordt sinds 1992 georganiseerd.
De jury bestond dit jaar uit voorzitter Guido van Woerkom
(hoofddirecteur ANWB), Jeu Claes (directeur Koninklijk Horeca
Nederland), Jan Hagendoorn (Meest Markante Horecaondernemer 2005),
Hans van Driem (directeur Holland Business Promotion Office), Marjon
Prummel (hoofdredacteur Horeca Entree), Peter Klosse
(eigenaar/gastheer van restaurant De Echoput) en Joop Braakhekke
(eigenaar/gastheer van restaurants En Pluche en Le Garage).
---
Noot voor de redactie -
Koninklijk Horeca Nederland