Ingezonden persbericht


BMC zorgt voor BSM-implementaties met een lager risico en een hogere waarde


- Het unieke BMC Service Management Process Model koppelt de best practices van ITIL visueel aan Business Service Management oplossingen. Dat bespaart klanten tot 33% in procesontwerp.
- De alliantie van BMC en Plexent versnelt de veranderingsprocessen bij staf en in processen, en zorgt voor meer waarde en tegelijk minder druk bij implementaties.
- Nieuwe flexibele BMC Customer Support en Education oplossingen staan de klant bij in kritieke operationele periodes.

Schiphol-Rijk, 6 november 2007 - BMC Software kondigt vandaag nieuwe producten en diensten aan om IT-organisaties die bezig zijn met het implementeren van Business Service Management (BSM) te helpen om onnodig IT-maatwerk te voorkomen en technologische integratie met een ad hoc-karakter te vermijden. Daardoor is de IT-organisatie beter in staat de business efficiënte en effectieve services te leveren.

Het belangrijkste van de nieuwe producten is het BMC Service Management Process Model; een tool voor procesontwerp en planning dat de best practices van IT-Infrastructure Library (ITIL) visueel koppelt aan de standaard BMC-workflow van ITIL-processen.

"De nadruk bij BMC ligt op de zorgvuldige planning en architecturale integriteit van onze oplossingen zodat we stapsgewijs complete oplossingen kunnen leveren die minder integratie-resources van de klant nodig hebben," zegt Cosmo Santullo, senior vice president sales en services van BMC. "Dat is de reden dat BMC over de breedste, meest geïntegreerde BSM-oplossing in de markt beschikt."

Implementatiekosten ITIL met 33% omlaag

Het BMC Service Management Process Model versnelt de zakelijke waardecreatie en verlaagt tegelijk de kosten en risico's van het implementeren van ITIL met maar liefst 33% Het model koppelt de best practices van ITIL aan gedetailleerde processen en werkinstructies in BMC applicaties. Deze unieke primeur van BMC stelt klanten in staat standaard ITIL workflow-processen en de functionaliteit van BMC oplossingen visueel te vergelijken met de eigen procesvereisten, waardoor best practices voor IT-beheer eenvoudiger gestandaardiseerd kunnen worden. Daarmee vermijdt de klant de kosten van het ontwikkelen en ondersteunen van onnodig maatwerk over de hele levensperiode van de software.

Nieuwe strategische alliantie BMC voor IT Strategy Services

BMC en Plexent gaan samen werken om in IT-servicebeheer initiatieven van hun klanten te versnellen door het inzetten van Plexent itDNA, een model voor het gebruik van ITIL, CMMI, CobiT, ISO en andere best practices, in combinatie met de BSM-oplossingen van BMC.

"Organisaties die service management op een ad-hoc manier ontplooien, krijgen te maken met oplopende operationele IT-kosten tot meer dan drie procent van hun totale jaarlijkse bestedingen aan IT," zegt Gordon Brown, president van Plexent. "Samen kunnen BMC en Plexent hun klanten helpen die kostenvalkuil te omzeilen. BMC is een vooraanstaande aanbieder van BSM en ITIL. BMC's oplossingen op basis van een gemeenschappelijke architectuur, de nadruk op planning en de focus op BSM zorgen voor een sterk gezamenlijk marktaanbod van Plexent en BMC. Door de uitgaven aan ad hoc ontplooiing en onnodig maatwerk te beperken, helpen BMC en Plexent de klanten om van start te gaan met de transformatie van hun IT-organisatie tegen aanzienlijk lagere kosten en met veel minder risico's."

Nieuw Customer Support aanbod van BMC

BMC kondigt vandaag ook Premier Customer Support aan. Dit is een nieuw aanbod waarmee BMC klanten bijstaat in hun drukste, meest kritische zakelijke periodes. Veel ondernemingen hebben support nodig die uitstijgt boven IT projecten en implementaties om het hoofd te bieden aan pieken in de zakelijke activiteiten. Dit kan zorgen voor een toenemende vraag aan de IT-organisatie en zijn service management teams. Dit soort pieken doet zich voor bij de jaarlijkse afsluiting van het boekjaar voor accountancybedrijven en de verkoopperiode rond de feestdagen voor een retail onderneming. Om te verzekeren dat ook in deze kritische tijden de investeringen in technologie optimaal renderen, kan BMC Premier Customer Support, op korte termijn en naar eigen behoefte worden ingezet.

Maximale waarde door BSM Education

Om klanten in staat te stellen hun organisatie snel te transformeren in de aanloop naar BSM en het implementeren en in gebruik nemen van BSM, biedt BMC Educational Services cursussen aan rond best practices en BMC oplossingen. Met een breed scala aan leermogelijkheden helpt BMC bedrijven ervoor te zorgen dat zijn mensen, processen en technologie de BSM-aanpak van IT-management maximaal benutten.

Robert Stinnett is senior IT analist bij CARFAX, leverancier uit de VS van informatie over nieuwe en gebruikte motorvoertuigen. Hij zegt: "Veel organisaties maken de fout naar opleidingen te kijken als een soort gedachte-achteraf, als de technologie al is aangeschaft. Wij hebben bij Carfax gemerkt dat opleidingen zonder twijfel een centrale peiler zijn van het succes van ITIL of BSM. Om waarde te creëren met BSM en ITIL is het noodzakelijk je staf op te leiden in een nieuwe manier van denken en over een nieuwe benaderingswijze van IT. BMC begrijpt dat en biedt klassikale trainingen en realistische simulatie-oefeningen van topniveau aan, die veel verder gaan dan producttrainingen. Deze demonstreren aan medewerkers uit de IT en uit de business de waarde van het transformeren van IT met BSM."

BMC biedt consultancy, educatie en support diensten aan, die klanten helpen hun IT-organisatie te transformeren van technologie management tot management van zakelijke dienstverlening. Meer informatie vindt u op www.bmc.com.

Over BMC Software
BMC Software, Inc. (NYSE:BMC), is een vooraanstaande leverancier op wereldschaal van oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor het beheer van IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert oplossingen voor Business Service Management in de vorm van bedrijfssystemen, applicaties, databases en Service Management. BMC Software realiseerde over het boekjaar 2006 een omzet van ongeveer 1,6 miljard dollar. Meer informatie over BMC Software vindt u op www.bmc.com.

###

© Copyright 2007 BMC Software, Inc. BMC, BMC Software, and the BMC Software logo are the exclusive properties of BMC Software, Inc., are registered with the U.S. Patent and Trademark Office, and may be registered or pending registration in other countries. All other BMC trademarks, service marks, and logos may be registered or pending registration in the U.S. or in other countries. Plexent and itDNA are registered trademarks of Plexent. All other trademarks or registered trademarks are the property of their respective owners.

ITIL is a registered trademark, and a registered community trademark of the Office of Government Commerce, and is registered in the U.S. Patent and Trademark Office.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Carolien Hoogerwaard

Text 100 Public Relations

Tel: 0031 (0) 20 530 43 46

E-mail: carolien.hoogerwaard@text100.nl