Eva Mendes nieuwe gezicht Campari

06/11/2007 13:27



Burson-Marsteller BV



Campari Tales: Twaalf sprookjes, één betoverend verhaal
De Campari kalender van 2008 is geboren

Starring: Eva Mendes
Gefotografeerd door: Marino Parisotto

Milaan 6 november 2007 - Het verhaal van Campari wordt vervolgd op de pagina's van de Campari Kalender 2008; de stijl verandert in pure fantasie en sprookjes komen tot leven. Campari Tales, het concept voor 2008, is een volwassen en glossy verhalenboek waarin de fascinerende en sensuele Eva Mendes de hoofdrol speelt. Marino Parisotto is de fotograaf die haar betoverende schoonheid in zijn lens heeft weten te vangen.

In de negende editie verleidt de Campari Kalender een ieder met fantastische plaatjes verzonken in surrealistische droomlandschappen en rijke, dramatische vertelling. Het sprookje is een metafoor die je fantasie grijpt en vult met schoonheid en moderne betekenis.

De reconstructie van de mythe en de zoektocht naar een verborgen moraal maakt het sprookje een spiegel van de menselijke evolutie, waar vrouwen vaak een leidende rol spelen en hun kwetsbaarheid in kracht wordt omgezet, soms zelfs bovenmenselijke kracht.

In de Kalender zijn de Latijnse schoonheid van Eva Mendes en Campari's unieke rode passie de sterren in een avontuur dat de kijker mee neemt in een magische wereld vol happy endings.

Dertien foto's, een schitterende cover en twaalf sprookjes die tot leven komen in de surrealistische atmosfeer, gecreëerd door de betoverende lens van Marino Pisotto. Marino's unieke visie en techniek onderscheiden hem in de internationale fotografiescene. Photo France heeft hem daarom aangewezen als één van de tien beste fotografen ter wereld. Marino overwon met succes en een frisse energie de weersomstandigheden op de set in Rosignano (Leghorn, Italië). Hij vertaalde de gewelddadige stormen en verblindende zon op een perfecte manier in zijn foto's.

Eva Mendes schittert met flair in de twaalf gefotografeerde sprookjes; agressief en adembenemend mooi als het Meisje met de Zwavelstokjes, als een majestueuze Roodkapje die de wolf temt; een bazige meesteres van de bewonderende knecht Pinokkio en als moderne Assepoester die na middernacht de glazen klinkt met haar prins.

"Eva is de perfecte keus", zegt CEO van Gruppo Campari Bob Kunze-Concewitz. "Ze is een internationale ster met veel flair en heeft passie en sierlijkheid toegevoegd aan de Campari Tales."

Eva Mendes, een geboren Amerikaanse met Cubaans bloed en beroemd door haar actiefilms (debuut in Once Upon a Time in Mexico, HITCH, Ghost Rider en We Own The Night), speelt op een intrigerende en soms oogluikende wijze met Parisotto's lens. Mendes laat met haar sensualiteit als geen ander de Campari sprookjes tot leven komen.

"De Campari Kalender is voor mij een unieke ervaring", vertelt Eva Mendes. "Ik heb nog nooit voor een kalender geposeerd en ik vond het echt fantastisch dat Campari me de kans heeft gegeven in deze mooie verhalen mee te spelen. Wie wil er nou niet een sprookjesleven leiden, al is dat maar voor even?"

In de Campari Tales vergezellen beesten en prinsen de prinses, maar Eva's co-ster is toch echt Campari. Campari spoort de heldin aan met haar krachtige, rode stroken, wat de rode draad vormt en al acht jaar typerend is voor de Kalender.

Marino Parisotto's opvallende en prachtige luchten in de achtergrond van elke foto doen herinneren aan grote schilders uit de Romeinse tijd. De donkere wolken en woeste zee nemen het sprookje mee in een primitieve dimensie die de stemming zet voor het ontstaan van sprookjes. De foto's lijken op fresco's van een andere plaats en tijd. Door Parisotto's camera worden ze fantasie, verliezen hun connectie met de werkelijkheid en worden ongrijpbaar en betoverend.

"Feeën en heksen zijn altijd vrouwelijke helden geweest in een mannenwereld. Ook zijn ze de eersten met wie een man moet strijden tijdens zijn kindertijd", zegt Marino Parisotto. "Ik voel me vereerd met deze kans om vorm te geven aan deze ode aan de vrouw."

De Campari Sprookjes Kalender wordt gedrukt in beperkte oplage van 9.900 stuks en internationaal verspreid.

Het Campari Sprookjes concept is ontwikkeld door het Campari team, samen met het in Parijs gevestigde bureau Callegari Bereville Grey.

De lancering van de kalender vindt plaats in Milaan op 6 november in de Superstudio Piú, en in Miami op 8 december in de Art Basel.

Gruppo Campari is een belangrijke speler in de wereldwijde drank industrie. Campari is actief in meer dan 190 landen over de hele wereld met een leidende positie in de Italiaanse en Braziliaanse markt, en sterke representatie in de Verenigde Staten, Duitsland en Zwitserland. De groep heeft een uitgebreid assortiment verspreid over drie segmenten: alcoholische dranken, wijnen en frisdrank. In het alcoholische dranken segment zitten enkele internationaal bekende merken, zoals Campari, SKYY Vodka en Cynar, evenals de lokale favorieten zoals Aperol, Cabo Wabo, CampariSoda, Glen rant, Ouzo 12, Zedda Piras, X-Rated en de Braziliaanse merken Dreher, Old Eight en Drury's. De bekende wijnen van Campari zijn, naast het wereldwijd bekende Cinzano, Liebfraumilch, Mondoro, Riccadonna, Sella & Mosca en Teruzzi & Puthod. Crodino, Lemonsoda en de bijbehorende dranken domineren de Italiaanse frisdrank markt. Gruppo Campari heeft meer dan 1.500 werknemers. De aandelen van het moederbedrijf, Davide Campari-Milano, staan genoteerd in de Italian Stock Exchange.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.burson-marsteller.nl