Ingezonden persbericht


http://www.zwolle.nl/cms/cms.nsf/AllByUNID/1CA146038ED2216E4125738A005424BF

Gemeente Zwolle voert servicegarantie in voor meldingen over de openbare ruimte

Actie binnen drie werkdagenLosliggende stoeptegels, overmatig onkruid of een omvergereden verkeersbord? Meld het en de gemeente Zwolle onderneemt actie binnen drie werkdagen. Een garantie waar u de gemeente aan kunt houden.

Als u vragen, klachten of meldingen heeft over de openbare buitenruimte, dan kunt u de servicelijn wijkzaken bellen op (038) 498 33 00. Ook kunt u het formulier 'meldingen openbare ruimte' invullen dat te vinden is bij: politiek, bestuur & organisatie / klachten en meldingen. Als u de melding heeft gedaan, dan kunt u ervan op aan dat de gemeente Zwolle binnen drie werkdagen actie onderneemt. De gemeente geeft daarmee een zogenaamde servicegarantie af.

Waaruit bestaat die actie naar aanleiding van een melding? De gemeente streeft er altijd naar om de meldingen over de openbare ruimte binnen drie werkdagen volledig af te handelen. Zaken zoals verzakte stoeptegels worden ook daadwerkelijk binnen drie dagen verholpen. Bij gecompliceerde meldingen of zaken waarbij de gemeente afhankelijk is van derden kan dat niet altijd. In zo'n geval neemt de gemeente binnen drie werkdagen contact op met de persoon die de melding heeft gedaan.