Voedingcentrum
Voedingsindustrie stopt met reclame voor jonge kinderen
5 november 2007
De voedingsindustrie heeft besloten geen reclame meer te maken voor
kinderen onder de zeven jaar. Hiermee wil de industrie een bijdrage
leveren aan het terugdringen van overgewicht bij kinderen. Het
Voedingscentrum is blij met deze stap.
De invloed van reclame op kinderen is een onderwerp dat veel discussie
oproept. Het Voedingscentrum vindt dat een beperking van de reclame
voor ongezonde producten deel kan uitmaken van de aanpak van
overgewicht.
Hierbij een overzicht van berichten die het Voedingscentrum hierover
publiceerde:
* 2 maart 2007: Kinderen en reclame
* 10 mei 2007: 'Geen kinderreclame voor dikmakers'
* 5 september 2006: Reclame voor ongezonde producten beinvloedt
kinderen
* 2 maart 2006: Aantal kinderen met overgewicht stijgt schrikbarend
* 25 mei 2005: Voedingscentrum pleit voor brede aanpak overgewicht
bij kinderen
Zie ook het nieuwsdossier Overgewicht