Voedingcentrum


Voedingsindustrie stopt met reclame voor jonge kinderen

5 november 2007

De voedingsindustrie heeft besloten geen reclame meer te maken voor kinderen onder de zeven jaar. Hiermee wil de industrie een bijdrage leveren aan het terugdringen van overgewicht bij kinderen. Het Voedingscentrum is blij met deze stap.

De invloed van reclame op kinderen is een onderwerp dat veel discussie oproept. Het Voedingscentrum vindt dat een beperking van de reclame voor ongezonde producten deel kan uitmaken van de aanpak van overgewicht.

Hierbij een overzicht van berichten die het Voedingscentrum hierover publiceerde:


* 2 maart 2007: Kinderen en reclame

* 10 mei 2007: 'Geen kinderreclame voor dikmakers'
* 5 september 2006: Reclame voor ongezonde producten beinvloedt kinderen

* 2 maart 2006: Aantal kinderen met overgewicht stijgt schrikbarend
* 25 mei 2005: Voedingscentrum pleit voor brede aanpak overgewicht bij kinderen

Zie ook het nieuwsdossier Overgewicht