Ricoh @Remote services voor pro-actieve service en beheer

Amersfoort, November 2007 - @Remote is Ricoh's mogelijkheid voor bedrijven om via een website inzicht te krijgen in het gebruik van hun afdrukapparatuur. Deze applicatie maakt het mogelijk om het apparatenpark eenvoudig te monitoren, beheren en kostenefficiƫnt te houden. Naast het rapporteren van gebruiksgegevens en het automatisch doorgeven van tellerstanden, wordt de @Remote functionaliteit met de toevoeging van het automatisch melden van storingen en het automatisch bestellen van toner nu gecompleteerd.

@Remote, waarmee Ricoh haar klanten de mogelijkheid biedt tot eenvoudig apparaatbeheer, kon al ingezet worden om gebruiksgegevens van alle (Ricoh en niet-Ricoh) afdrukapparatuur in het netwerk te rapporteren en om automatisch tellerstanden door te geven. Vanaf heden kan @Remote ook gebruikt worden om de Ricoh apparaten zelf op tijd toner te laten bestellen en om zelf preventief onderhoud te melden bij Ricoh's service-afdeling. De afdrukapparatuur is hierdoor doorlopend probleemloos te gebruiken, veel administratieve en handmatige taken zijn niet meer nodig.

De @Remote services nemen dus niet alleen de dagelijkse rompslomp uit handen, door het inzicht in gebruik kan de afdrukapparatuur continue onder de loep worden genomen om de afdrukomgeving zo ideaal mogelijk in te richten en te houden.

@Remote is ISO 15408 gecertificeerd, dit is de internationale standaard voor de IT-veiligheid van een product of systeem. Bij alle communicatie van en naar de @Remote server wordt de data gecodeerd en vindt op ieder kritiek punt een verificatie plaats om vast te stellen dat alleen de toegestane data uitgewisseld wordt.

Ricoh fabriceert momenteel een van de meest uitgebreide line-ups van printers, copiers, scanners, faxen, multifunctionals en software solutions. @Remote is onderdeel van de Ricoh Professional Services, die gericht zijn op het vereenvoudigen voor organisaties van de installatie, het gebruik en beheer van Ricoh apparatuur.