compleet nieuw en fris uiterlijk. Een belangrijk onderdeel van de complete restyling van het handelscentrum is de nieuwe huisstijl. Daarnaast is ook veel aandacht geschonken aan de oriëntatiemogelijkheden voor bezoekers. Men kan straks nóg duidelijker zien waar men zich bevindt. Geen overbodige luxe, want Trade Mart Utrecht telt maar liefst zeven verdiepingen en beslaat in totaal 55.000 m2. Het nieuwe uiterlijk is fris, trendy en herkenbaar en laat duidelijk zien waar Trade Mart Utrecht voor staat: een inspirerend handelscentrum waar trends zichtbaar worden en ontmoetingen verrassend zijn. Frisse huisstijl afz: "VNU Press" Ingezonden persbericht


Persberichten

Trade Mart Utrecht gaat 2008 fris van start met compleet nieuw uiterlijk

Publicatiedatum: 05-11-2007

Trade Mart Utrecht gaat het nieuwe jaar goed van start met een compleet nieuw en fris uiterlijk. Een belangrijk onderdeel van de complete restyling van het handelscentrum is de nieuwe huisstijl. Daarnaast is ook veel aandacht geschonken aan de oriëntatiemogelijkheden voor bezoekers. Men kan straks nóg duidelijker zien waar men zich bevindt. Geen overbodige luxe, want Trade Mart Utrecht telt maar liefst zeven verdiepingen en beslaat in totaal 55.000 m2. Het nieuwe uiterlijk is fris, trendy en herkenbaar en laat duidelijk zien waar Trade Mart Utrecht voor staat: een inspirerend handelscentrum waar trends zichtbaar worden en ontmoetingen verrassend zijn.

Frisse huisstijl
De basis voor de nieuwe huisstijl is een compleet nieuw logo. De basis van het logo wordt gevormd door een zwart vlak dat symbool staat voor Trade Mart Utrecht. Het logo krijgt verder invulling door het gebruik van vlakjes in heldere 'verkeerskleuren', die verwijzen naar de verschillende verdiepingen. Iedere verdieping heeft zijn eigen kleur, die ook consequent terug komt in de bewegwijzering en de aankleding van de verschillende etages. De nieuwe huisstijl wordt doorgevoerd in alle uitingen van het handelscentrum, waaronder de website, trendkaarten, plattegronden, posters en bezoekersgidsen. Als onderdeel van de huisstijl hanteert Trade Mart Utrecht vanaf 1 januari 2008 ook een nieuwe pay-off: waar trends zichtbaar worden.

Betere bewegwijzering
Om er voor te zorgen dat de bezoeker zich niet meer hoeft af te vragen waar hij of zij zich precies bevindt, is er veel aandacht geschonken aan de bewegwijzering. Zo is straks op de vloer te zien op welke verdieping je bent en welke richting je op moet. Ook de entrees van de verschillende verdiepingen ondergaan een makeover. Ze krijgen niet alleen allemaal hun eigen kleur, maar je ziet straks ook in één n oogopslag welke productgroep je op deze etage kunt vinden. Op ingebouwde flatscreens bij de entrees zijn productpresentaties te zien.

Toegangspoortjes verdwijnen
Vanaf januari 2008 verdwijnen de toegangspoortjes bij de entrees. De poortjes weigeren nog wel eens dienst en ook de onleesbare kaartjes leveren nu de nodige irritaties op. Om de entree in de toekomst een stuk klantvriendelijker te maken wordt vanaf begin volgend jaar gewerkt met een nieuw systeem met toegangspassen van duurzaam plastic. De toegangscontrole gebeurt dan met een scanner, waarbij exposanten en bezoekers alleen hun badge hoeven te tonen. Achter de schermen vereist dit systeem de nodige aanpassingen, waaronder de inrichting van een nieuwe database. Groot voordeel hiervan is dat er vanaf januari door de detaillist ook online jaarkaarten besteld en betaald kunnen worden.

Jewels & Watches wordt onderscheidend eigen merk
Jewels & Watches (J&W), onderdeel van Trade Mart Utrecht, wordt vanaf februari 2008 als eigen merk gepresenteerd. J&W krijgt haar eigen evenementen en huisstijl. De eerste verdieping krijgt o.a. een loungeruimte (een stijlvol ontvangstplein) en een bar. De Johan Friso Foyer is bij de eerste verdieping getrokken. En in deze nieuwe Plaza brengen tijdens het eerste Fashion Event verschillende exposanten hun merk extra onder de aandacht. Tijdens het volgende Fashion Event in juli wordt deze ruimte gevuld door gastexposanten. De exposanten van J&W zijn actief bij de restyling betrokken en een groot aantal is momenteel bezig zijn of haar stand ook een nieuwe look te geven. Tijdens de eerste editie van het Fashion Event, het nieuwe halfjaarlijkse event van J&W, vindt de spetterende opening plaats (10 t/m 11 februari 2008).

Trade Mart Utrecht
Trade Mart Utrecht is hét handelscentrum voor de Nederlandse detaillist en bestaat al ruim veertig jaar. Anno 2007 hebben ruim vijfhonderd exposanten hier een permanente showroom en bezoeken jaarlijks 90.000 inkopers Trade Mart Utrecht. Men komt niet alleen naar Trade Mart Utrecht om inkopen te doen, maar ook voor een totaaloverzicht van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Van woonaccessoires en keukengerei, gouden en zilveren sieraden, bijous en modeaccessoires, gadgets, wenskaarten, verpakkingen tot educatief speelgoed. Trade Mart Utrecht is opgedeeld in drie belevingswerelden: Home & Living, Fashion Essentials en Fun & Fancy. Deze belevingswerelden zijn verdeeld over zes verdiepingen. De zevende verdieping (Expo 7) is vanaf afgelopen Najaarsbeurs in gebruik als de nieuwe plek voor gastexposanten.

Trade Mart Utrecht organiseert jaarlijks:

* Sla uw Slag - uitverkoopbeurs (maandag 19 november 2007)
* Nieuwjaarsbeurs (zondag 6 en maandag 7 januari 2008)
* Jewels & Watches (zondag 10 en maandag 11 februari en zondag 6 en maandag 7 juli)
* Voorjaarsbeurs (zondag 2 t/m woensdag 5 maart 2008)
* Najaarsbeurs (zondag 31 augustus t/m woensdag 3 september 2008).

EINDE PERSBERICHT

---



Ingezonden persbericht