Persberichten
Trade Mart Utrecht gaat 2008 fris van start met compleet nieuw uiterlijk
Publicatiedatum: 05-11-2007
Trade Mart Utrecht gaat het nieuwe jaar goed van start met een compleet
nieuw en fris uiterlijk. Een belangrijk onderdeel van de complete restyling
van het handelscentrum is de nieuwe huisstijl. Daarnaast is ook veel
aandacht geschonken aan de oriëntatiemogelijkheden voor bezoekers. Men kan
straks nóg duidelijker zien waar men zich bevindt. Geen overbodige luxe,
want Trade Mart Utrecht telt maar liefst zeven verdiepingen en beslaat in
totaal 55.000 m2. Het nieuwe uiterlijk is fris, trendy en herkenbaar en
laat duidelijk zien waar Trade Mart Utrecht voor staat: een inspirerend
handelscentrum waar trends zichtbaar worden en ontmoetingen verrassend zijn.
Frisse huisstijl
De basis voor de nieuwe huisstijl is een compleet nieuw logo. De basis van
het logo wordt gevormd door een zwart vlak dat symbool staat voor Trade
Mart Utrecht. Het logo krijgt verder invulling door het gebruik van vlakjes
in heldere 'verkeerskleuren', die verwijzen naar de verschillende
verdiepingen. Iedere verdieping heeft zijn eigen kleur, die ook consequent
terug komt in de bewegwijzering en de aankleding van de verschillende
etages. De nieuwe huisstijl wordt doorgevoerd in alle uitingen van het
handelscentrum, waaronder de website, trendkaarten, plattegronden, posters
en bezoekersgidsen. Als onderdeel van de huisstijl hanteert Trade Mart
Utrecht vanaf 1 januari 2008 ook een nieuwe pay-off: waar trends zichtbaar
worden.
Betere bewegwijzering
Om er voor te zorgen dat de bezoeker zich niet meer hoeft af te vragen waar
hij of zij zich precies bevindt, is er veel aandacht geschonken aan de
bewegwijzering. Zo is straks op de vloer te zien op welke verdieping je
bent en welke richting je op moet. Ook de entrees van de verschillende
verdiepingen ondergaan een makeover. Ze krijgen niet alleen allemaal hun
eigen kleur, maar je ziet straks ook in één n oogopslag welke productgroep
je op deze etage kunt vinden. Op ingebouwde flatscreens bij de entrees zijn
productpresentaties te zien.
Toegangspoortjes verdwijnen
Vanaf januari 2008 verdwijnen de toegangspoortjes bij de entrees. De
poortjes weigeren nog wel eens dienst en ook de onleesbare kaartjes leveren
nu de nodige irritaties op. Om de entree in de toekomst een stuk
klantvriendelijker te maken wordt vanaf begin volgend jaar gewerkt met een
nieuw systeem met toegangspassen van duurzaam plastic. De toegangscontrole
gebeurt dan met een scanner, waarbij exposanten en bezoekers alleen hun
badge hoeven te tonen. Achter de schermen vereist dit systeem de nodige
aanpassingen, waaronder de inrichting van een nieuwe database. Groot
voordeel hiervan is dat er vanaf januari door de detaillist ook online
jaarkaarten besteld en betaald kunnen worden.
Jewels & Watches wordt onderscheidend eigen merk
Jewels & Watches (J&W), onderdeel van Trade Mart Utrecht, wordt vanaf
februari 2008 als eigen merk gepresenteerd. J&W krijgt haar eigen
evenementen en huisstijl. De eerste verdieping krijgt o.a. een loungeruimte
(een stijlvol ontvangstplein) en een bar. De Johan Friso Foyer is bij de
eerste verdieping getrokken. En in deze nieuwe Plaza brengen tijdens het
eerste Fashion Event verschillende exposanten hun merk extra onder de
aandacht. Tijdens het volgende Fashion Event in juli wordt deze ruimte
gevuld door gastexposanten.
De exposanten van J&W zijn actief bij de restyling betrokken en een groot
aantal is momenteel bezig zijn of haar stand ook een nieuwe look te geven.
Tijdens de eerste editie van het Fashion Event, het nieuwe halfjaarlijkse
event van J&W, vindt de spetterende opening plaats (10 t/m 11 februari
2008).
Trade Mart Utrecht
Trade Mart Utrecht is hét handelscentrum voor de Nederlandse detaillist en
bestaat al ruim veertig jaar. Anno 2007 hebben ruim vijfhonderd exposanten
hier een permanente showroom en bezoeken jaarlijks 90.000 inkopers Trade
Mart Utrecht. Men komt niet alleen naar Trade Mart Utrecht om inkopen te
doen, maar ook voor een totaaloverzicht van de nieuwste trends en
ontwikkelingen. Van woonaccessoires en keukengerei, gouden en zilveren
sieraden, bijous en modeaccessoires, gadgets, wenskaarten, verpakkingen tot
educatief speelgoed. Trade Mart Utrecht is opgedeeld in drie
belevingswerelden: Home & Living, Fashion Essentials en Fun & Fancy. Deze
belevingswerelden zijn verdeeld over zes verdiepingen. De zevende
verdieping (Expo 7) is vanaf afgelopen Najaarsbeurs in gebruik als de
nieuwe plek voor gastexposanten.
Trade Mart Utrecht organiseert jaarlijks:
* Sla uw Slag - uitverkoopbeurs (maandag 19 november 2007)
* Nieuwjaarsbeurs (zondag 6 en maandag 7 januari 2008)
* Jewels & Watches (zondag 10 en maandag 11 februari en zondag 6 en
maandag 7 juli)
* Voorjaarsbeurs (zondag 2 t/m woensdag 5 maart 2008)
* Najaarsbeurs (zondag 31 augustus t/m woensdag 3 september 2008).
EINDE PERSBERICHT
---
Ingezonden persbericht