VAN Publieksprijs 2007 voor Opel Vivaro VPC
(11/5/2007)
De Opel Vivaro Performance Concept (VPC) is uitgeroepen tot mooiste
bestelauto van de BedrijfsautoRAI 2007. Dat is de uitkomst van de
verkiezing die Van Business Magazine hield onder de bezoekers van de
BedrijfsautoRAI. Uit handen van Jeroen Ekeler, hoofdredacteur van Van
Business Magazine, kreeg Jeroen den Haan, Marketing Manager Commercial
Vehicles GM Benelux, op vrijdag 2 november de VAN Publieksprijs 2007
uitgereikt.
In de strijd om de VAN Publieksprijs 2007 moest de Opel Vivaro VPC het
opnemen tegen de Citroën Jumpy, de Iveco Daily met Saxas-opbouw, de
Isuzu D-Max XL, de LDV Maxus, Mercedes-Benz Vito V6 (120 CDI), de
Nissan Cabstar en de Renault Kangoo Express. Ten opzichte van zijn
concurrenten onderscheidt de Opel Vivaro OPC zich vooral door zijn
stoere bodykit, de lichtmetalen velgen, de brede banden en het
speciale interieur die bijdragen aan een zeer sportieve uitstraling.
De op de BedrijfsautoRAI onthulde Opel Vivaro VPC vormt de aanzet tot
een speciale versie van de Vivaro die exclusief is voorbehouden aan de
Nederlandse markt. De sportieve bestelauto verschijnt in een
gelimiteerde oplage van 100 exemplaren en is uitsluitend leverbaar in
de kleuren zilvergrijs metallic en zwart metallic, waardoor het
exclusieve karakter van de Vivaro VPC nog eens wordt versterkt.
Als basis voor de VPC-versie dient de verlengde Opel Vivaro met
dubbele cabine (L2), een van de meest gevraagde uitvoeringen van deze
middelgrote bestelwagen. Binnenin onderscheidt de VPC zich door een
sportief getint interieur met onder meer bekleding in
leder-stofcombinatie, een uitklapbare armsteun en een parapluhouder in
de achterbank.
De feestelijke uitreiking van de VAN Publieksprijs 2007 was live te
volgen via Radio Nederland Wereldomroep die dagelijks vanaf de
BedrijfsautoRAI uitzond.
BedrijfsautoRAI