BedrijfsautoRAI

VAN Publieksprijs 2007 voor Opel Vivaro VPC

(11/5/2007)
De Opel Vivaro Performance Concept (VPC) is uitgeroepen tot mooiste bestelauto van de BedrijfsautoRAI 2007. Dat is de uitkomst van de verkiezing die Van Business Magazine hield onder de bezoekers van de BedrijfsautoRAI. Uit handen van Jeroen Ekeler, hoofdredacteur van Van Business Magazine, kreeg Jeroen den Haan, Marketing Manager Commercial Vehicles GM Benelux, op vrijdag 2 november de VAN Publieksprijs 2007 uitgereikt.
In de strijd om de VAN Publieksprijs 2007 moest de Opel Vivaro VPC het opnemen tegen de Citroën Jumpy, de Iveco Daily met Saxas-opbouw, de Isuzu D-Max XL, de LDV Maxus, Mercedes-Benz Vito V6 (120 CDI), de Nissan Cabstar en de Renault Kangoo Express. Ten opzichte van zijn concurrenten onderscheidt de Opel Vivaro OPC zich vooral door zijn stoere bodykit, de lichtmetalen velgen, de brede banden en het speciale interieur die bijdragen aan een zeer sportieve uitstraling.

De op de BedrijfsautoRAI onthulde Opel Vivaro VPC vormt de aanzet tot een speciale versie van de Vivaro die exclusief is voorbehouden aan de Nederlandse markt. De sportieve bestelauto verschijnt in een gelimiteerde oplage van 100 exemplaren en is uitsluitend leverbaar in de kleuren zilvergrijs metallic en zwart metallic, waardoor het exclusieve karakter van de Vivaro VPC nog eens wordt versterkt.

Als basis voor de VPC-versie dient de verlengde Opel Vivaro met dubbele cabine (L2), een van de meest gevraagde uitvoeringen van deze middelgrote bestelwagen. Binnenin onderscheidt de VPC zich door een sportief getint interieur met onder meer bekleding in leder-stofcombinatie, een uitklapbare armsteun en een parapluhouder in de achterbank.

De feestelijke uitreiking van de VAN Publieksprijs 2007 was live te volgen via Radio Nederland Wereldomroep die dagelijks vanaf de BedrijfsautoRAI uitzond.