Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amsterdam, 3 november 2007
Speciale Symphonica in Rosse editie De Telegraaf groot succes
Na een spectaculaire opening van de concertenreeks Symphonica in Rosso 2007 met Paul de Leeuw, ontvingen de bezoekers van het uitverkochte Gelredome de unieke Symphonica editie van De Telegraaf. De spanning van afgelopen dagen omtrent de deadline en uitvoering was enorm.
Direct na afloop van het evenement in het Gelredome ontvingen de bezoekers de unieke editie op tabloid formaat, nog warm van de pers, uit handen van 40 Telegraaf-dames. De 16 pagina's tellende concertkrant was gevuld met het laatste concertnieuws, foto's en interviews van de spectaculaire avond en aangevuld met het actuele reguliere nieuws.
Via een verslaggever ter plaatse, werden het laatste concertnieuws en foto's van de opening overgebracht naar de redactie van De Telegraaf in Amsterdam. Daar werd de concerteditie aangevuld met het actuele reguliere nieuws en met spoed verzonden naar de drukkerij. Hierdoor konden bezoekers direct na afloop van het concert nagenieten van een krant vol met interviews, quotes en foto's van de avond én werden ze meteen op de hoogte gebracht van het laatste nieuws. De komende dagen zullen ook andere bezoekers van de concerten een Symphonica Telegraaf editie ontvangen met beelden en nieuws van die dag.
Arno Reekers, Adjunct Hoofdredacteur van De Telegraaf; 'We vinden het een grote eer dat we mogen samenwerken met Paul de Leeuw, de andere artiesten, de crew en natuurlijk de mensen van The Entertainment Group. Het zijn allemaal professionals die alleen genoegen nemen met de hoogste kwaliteit. Met deze speciale editie heeft De Telegraaf laten zien dat de krant een prachtig product is dat prima kan inspelen op de actualiteit. En omdat we een échte journalistieke organisatie zijn, is er bij ons grote trots op deze primeur: een actuele krant die wordt gemaakt tijdens een concert'.
Chris Havinga, Commercieel Directeur van The Entertainment Group; 'De reacties van bezoekers op de speciale Symphonica editie van De Telegraaf waren overweldigend. De Telegraaf en The Entertainment Group, de concepteigenaar, producent van Symphonica in Rosso, hebben samen een ongelooflijke prestatie neergezet. Hiermee laat De Telegraaf opnieuw zien dat ze letterlijk én figuurlijk het laatste nieuws weten te brengen'.