Visgilde in Top 3 Visa Retail Jaarprijs 2007
02/11/2007 14:32
Visgilde BV
Met veel trots schaart Visgilde zich als commercieel samenwerkingsverband in de visdetailhandel wederom bij de top 3 van de Visa Retail Jaarprijs in de categorie Beste Winkelketen 2007.
De jury van de Visa Retail Jaaprijs gaf Visgilde de volgende complimenterende omschrijving:
Visgilde is een franchiseorganisatie die voortdurend in ontwikkeling is. Het merk Visgilde is voor consumenten een garantie van topkwaliteit van een risicovol versproduct. De formule bestaat uit zeer goed verzorgde, servicegerichte en hygiënische winkels. In die winkels worden zeeën van vis, visspecialiteiten en kant- en klaarmaaltijden op een stimulerende manier gepresenteerd.
Het zijn eigentijdse speciaalzaken voor mensen die van gezond en lekker houden. De klantwaardering bevindt zich op een ongeëvenaard topniveau. De kracht van de formule blijkt uit de jaarlijkse groei van de omzet die sterk uitstijgt boven de gemiddelde marktgroei. Veel waardering verdient de aandacht die aan de handhaving van de productkwaliteit - onder meer via samenwerking met preferred suppliers, opleiding en begeleiding van ondernemers - wordt gegeven
Op 31 oktober 2007 jl. zijn de Visa Retail Jaarprijzen in verschillende categorieën wederom uitgereikt in feestelijke sfeer en onder het genot van spectaculaire shows in Studio 21 te Hilversum. Hoewel Visgilde niet de eerste prijs heeft gewonnen is deze nominatie een bevestiging dat de vereniging een goede weg zijn ingeslagen en met dezelfde passie en enthousiasme zal Visgilde blijven werken aan de ontwikkelingen van haar Vereniging op gebied van kwaliteit, groei en innovatie.
Visgilde is een winkelorganisatie van visspeciaalzaken die het kwaliteitsidee op een hoog niveau uitdragen. Dat lukt door het toepassen van een eigentijdse winkelformule, waarin een betrouwbaar kwaliteitssysteem een belangrijke rol vervult. Visgilde winkels kenmerken zich door op de eerste plaats een uitstekende service en productkwaliteit en daarnaast door een eigentijdse inrichting van de diverse vestigingen. Bovendien zijn aangesloten ondernemers op vaktechnisch gebied heel actief. Veel kennis op het gebied van vis en aanverwante producten wordt binnen de Vereniging van Visspeciaalzaken gebruikt voor een moderne wijze van bedrijfsvoering.
Het uitgangspunt van Visgilde is de consument. Ondernemers worden geadviseerd in het assortiment, de productpresentatie en de calculatie die er achter zit. Met het complete pakket aansprekende reclameboodschappen wordt de klant geprikkeld: Voor een vaste lage contributie maken ondernemers 52 weken per jaar gebruik van de professionele verkoopondersteuning. Een compleet pakket reclamematerialen zorgt constant voor actie op de winkelvloer. Voor een ondernemer alleen is dat heel moeilijk te realiseren maar gezamenlijk binnen Visgilde is het wel mogelijk.
Naast kwaliteitzorg en reclame biedt Visgilde tal van ondersteunende diensten en producten. En jaarlijks worden er diverse bijeenkomsten georganiseerd. Met als één duidelijk doel: omzet, rendement, continuïteit en onderlinge samenwerking tussen visdetaillisten. Visgilde telt bijna 50 vestigingen.De verdere groeiplannen van de organisatie zijn ambitieus.