Gemeente Venray


Gemeente Venray scoort een 8

Klanten van de gemeente Venray waarderen de dienstverlening van de gemeente ruim voldoende met een 8. Dit blijkt uit een onderzoek naar de klanttevredenheid van juni 2007. De vragen hadden betrekking op tevredenheid van klanten over het gemeentehuis, de openingstijden en het contact met medewerkers.

De waardering over de klantvriendelijkheid is erg goed te noemen. De waardering voor het persoonlijk contact scoort tijdens het onderzoek een 8,3. Hierbij is onder andere gelet op presentatie, uitstraling, beleefdheid en de tijd die de medewerker voor de klant neemt. De waardering voor het inhoudelijke contact scoort een 8,2. Deze score is opgebouwd uit de tevredenheid over onder andere de deskundigheid, het meedenken, begrip tonen en de snelheid van werken.

De waardering voor het gemeentehuis zelf scoort ook goed. De nieuwe publiekshal levert een 7,9 als waardering op. Aspecten als parkeergelegenheid, toegankelijkheid, bewegwijzering, uitstraling van de wachtruimte zijn hierbij meegewogen. De waardering voor de openstellingtijden is 6,1 en de wachttijd scoort een 7,1.

De resultaten van het onderzoek geven op het punt van de openstellingstijden aanleiding om extra servicemogelijkheden en alternatieven te onderzoeken. De gemeente Venray zal een aantal opties uitwerken en beoordelen op doeltreffendheid, haalbaarheid en financiële consequenties.

Bekijk de resultaten van het onderzoek.