Zoomin breidt uit naar Denemarken


AMSTERDAM, 20071101 -- Vanaf vandaag start online nieuwsvideo-exploitant Zoom.in met uitzendingen in Denemarken. Met de start in Denemarken is Zoom.in inmiddels actief in 8 landen. Zoom.in begint dagelijks met de uitzending van circa 10 video's in de belangrijkste nieuwscategorieën. MSN en Lycos zullen vanaf de lancering de nieuwsvideo's van Zoom.in publiceren in Denemarken. Tomtom is de eerste adverteerder met de nu lopende Milan-campagne. De verwachting is dat het Deense netwerk ongeveer 1,5 miljoen kijkers zal opleveren.

De doelstelling van Zoom.in voor 2007 is tenminste 20 miljoen bekeken video's per maand te realiseren en actief te zijn in 10 verschillende landen. Inmiddels kijken er maandelijks ruim 22 miljoen mensen naar de video's van Zoom.in via een netwerk van 480 verschillende portals. Met Denemarken als achtste land komt de doelstelling van 10 verschillende landen dichtbij. De verwachting is dat er vóór het einde van het jaar nog twee extra landen zullen worden geopend. In 2008 is de planning 5 nieuwe landen aan te sluiten op het netwerk van Zoom.in.

"Een internationaal netwerk is cruciaal om de benodigde schaalgrootte te bereiken voor de grotere pre-roll campagnes alsmede voor het centraal kunnen inkopen van (dure) videorechten met name voor de sectoren sport en entertainment. 2008 Wordt bijvoorbeeld een heel druk sportjaar met grote evenementen als het EK Voetbal, Tour de France en de Olympische Spelen", aldus Jan Riemens, algemeen directeur Zoom.in.

Zoom.in is actief in Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Italie, Zwitserland, Duitsland en dus nu ook Denemarken. Zo'n 65 mensen houden zich 7 dagen per week full time bezig met het videoproduct.

EINDE BERICHT