Gemeente Tilburg gaat over naar Welcome SCM7 voor klachtenbeheer


TILBURG, 20071101 -- De Gemeente Tilburg heeft wederom besloten de samenwerking met Welcome CCS te verlengen. Na 5 jaar tevredenheid over de voorgaande versies, zal de 6de stad van Nederland ook in de toekomst gebruik blijven maken van Welcome SCM voor haar klachtenbeheer.

Elke organisatie die te maken heeft met veel contacten, krijgt te maken met klachten. Ook een gemeente als Tilburg. En dat is in het geheel niet erg. We zijn er zelfs blij mee. Elke klacht geeft ons juist de gelegenheid om onze dienstverlening verder te verbeteren". Aan het woord is René Hartman, klachtencoördinator bij de gemeente Tilburg".

"De registratie en afhandeling van klachten aangaande gedragingen is één kant van het verhaal, maar ook om bottle-necks duidelijk te kunnen herkennen hebben we met SCM een goed gereedschap in handen. SCM stelt ons uitstekend in staat om periodiek die analyses uit te voeren, die nodig zijn om de vinger op structurele knelpunten te kunnen leggen.

Zo zijn de klachten van de afgelopen jaren bijvoorbeeld al aanleiding geweest om een aantal verbetertrajecten op te starten. Op het gebied van extra training, betere informatievoorziening naar de burgers toe en duidelijkere procesafspraken, hebben we goede verbeterslagen kunnen maken.

Vervolgens gaven de flexibiliteit van de SCM7 software oplossing en de innovatieve instelling van de organisatie de doorslag om de samenwerking met Welcome te continueren en zelfs te versterken".