Rabobank wel in gesprek met klanten, niet met stichting

01/11/2007 17:03



Rabobank Nederland



Rabobank Nederland heeft de Stichting Woekerpolis Claim medegedeeld geen aanleiding te zien voor een gesprek over de OpMaat Hypotheek. Rabobank is zich voortdurend bewust van haar verantwoordelijkheid tegenover haar klanten. De lokale Rabobanken voeren regelmatig onderhoudsgesprekken met klanten.

Zo is er in het afgelopen jaar met circa zeventigduizend klanten met een OpMaat Hypotheek een onderhoudsgesprek gevoerd. Dit is 56% van alle klanten met een OpMaat Hypotheek. Met circa tienduizend klanten (8%) staat een onderhoudsgesprek in de komende periode gepland. 36% van de klanten met een OpMaat Hypotheek gaf aan geen behoefte te hebben aan meer informatie over de hypotheek. Indien de gesprekken aanleiding geven tot wijziging of aanvulling van de afspraken met de klant, dan komt die wijziging of aanvulling tot stand.

Rabobank Nederland deelt niet de visie van de Stichting dat gedane mededelingen, voor zover daarvan al sprake is, misleidend zijn geweest. De OpMaat Hypotheek is een spaar- en/of beleggingshypotheek, die wordt toegesneden op de persoonlijke situatie en wensen van de klant. Daarom ziet Rabobank geen aanleiding tot het nemen van generieke maatregelen. Rabobank blijft doorgaan met het leveren van maatwerk via een persoonlijk gesprek met de klant waarbij alle specifieke individuele omstandigheden worden meegewogen.