Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Obvion winnaar Gouden Spreekbuis 2007

HEERLEN, 1 november 2007 - Obvion zag haar eigenzinnig beleid en betrouwbaarheid beloond door intermediairs. De combinatie van sterke producten, scherpe tarieven en uitstekende voorwaarden werden gisteren gewaardeerd met de Gouden Spreekbuis voor hypotheekverstrekkers. Deze prijs wordt jaarlijks door Blauw Research toegekend aan de geldverstrekker die onder intermediairs het beste imago heeft. Bewust van de juiste houding van een financieel dienstverlener wordt bij Obvion niet gestunt met de laagste tarieven of aantrekkelijke rentekortingen. Obvion zet in op goede voorwaarden, de beste prijs/kwaliteit verhouding en bovenal duidelijkheid, zodat huizenkopers een weloverwogen besluit kunnen nemen. Dit beleid heeft geleid tot en een uitstekende, langdurige relatie met intermediairs. Het hypotheekbedrijf hecht veel waarde aan het geloof in de eigen kracht en zet geen onverantwoord uitgeklede producten in de markt. Obvion gaat liever de concurrentie aan met budgethypotheken, door met de Basis hypotheek een perfect product tegen een scherp tarief neer te zetten. De kwaliteit van deze Basis hypotheek staat als een huis. Obvion biedt een offertegeldigheid van 4 maanden, hanteert twee meetmomenten bij het bepalen van het rentetarief, waarbij de laagste rente geldt, en geeft een uniform tarief af voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Daarnaast is onder andere boetevrije aflossing bij de verkoop van de woning mogelijk en kunnen de hypotheekcondities meeverhuizen. Zo weet elke intermediair en consument waar hij of zij aan toe is met Obvion.

Obvion liet gisteravond andere genomineerden, zoals ING Bank, GMAC, Aegon en Florius, ver achter zich. Met trots en blijdschap werd de Gouden Spreekbuis dan ook in ontvangst genomen. Douwe Dijkstra, adjunct-directeur: "We zijn ontzettend trots op deze onderscheiding. We geloven niet in snel scoren met een ingewikkelde hypotheekofferte. Met ogenschijnlijk interessante voordelen die uiteindelijk door de klant zelf toch weer betaald worden. We geloven in een goed product en bieden dat aan via een selecte groep adviseurs, die net als wij voor de lange termijn relatie gaan. Zowel met ons, als met hun klanten. We zien in deze prijs dan ook de waardering voor een goede samenwerking terug. We willen deze prijs dan ook aangrijpen om onze intermediairs hartelijk te bedanken voor hun hoge waardering. De samenwerking met deze mensen heeft er wel voor gezorgd dat we nu met deze mooie prijs naar huis mogen gaan."

Over Obvion
Obvion (www.obvion.nl) is een eigentijds hypotheekbedrijf in Heerlen dat zich met 320 enthousiaste medewerkers uitsluitend op de markt van onafhankelijke intermediairs richt. Dat doet Obvion met een filosofie die gebaseerd is op zes pijlers: samen ondernemen, onafhankelijkheid, snelheid en flexibiliteit, professionele kennis, betrouwbaarheid en individuele aandacht.