Ingezonden persbericht
Persbericht
Arnhem, 1 november 2007
FrontRange Solutions levert ITSM aan Electrabel
FrontRange Solutions, leverancier van oplossingen voor IT service management, CRM- en customer contact technologie, start met de implementatie van de IT Service Management oplossing (ITSM) bij Electrabel Nederland. Het systeem ondersteunt de ICT-helpdesk van de energieleverancier. Als onderdeel van de ITSM-suite levert FrontRange Solutions ook de module Inventory Management, waarmee het configuratiemanagement binnen Electrabel verbeterd kan worden.
Electrabel behoort tot de kopgroep van de energieondernemingen in Europa, is marktleider in de Benelux en de grootste stroomproducent van Nederland. Het bedrijf biedt zijn klanten globale en op maat ontwikkelde energieoplossingen en steunt daarvoor op de synergieën tussen elektriciteit en aardgas.
Bij Electrabel Nederland is de noodzaak ontstaan om binnen de ICT-helpdesk strakker volgens procedures te werken en meer te standaardiseren. De IT Service Management oplossing (ITSM) - die stuurinformatie genereert zoals het aantal meldingen, het type meldingen en de gemiddelde oplostijd van een melding - gaat ondersteunen bij het inzichtelijker maken van de processen en de daaraan verbonden kosten. Zo wordt elke aanvraag geregistreerd, en op basis van urgentie en het aantal mensen dat met de melding te maken heeft, geeft het systeem een maximale oplostijd weer.
De Inventory Management module van de ITSM-suite biedt de mogelijkheid om veranderingen beter te registreren. Daarnaast voert de module scans uit op het netwerk om de apparatuur en systemen op het netwerk te inventariseren. Daardoor is de ICT-organisatie van Electrabel Nederland in staat haar configuratiemanagement beter in te richten.
---