Ingezonden persbericht
Datum: 1 november 2007
Ilse media lanceert direct response programma
Ilse media lanceert onder de naam ilse media exchange een direct response programma. Dit programma, ontwikkeld op basis van een gesignaleerde behoefte uit de markt, werkt op basis van een Run of Network (RON) veilingmodel. Deze propositie wordt aangeboden naast de vaste tariefkaart. De primaire focus blijft liggen op de huidige propositie voor display advertising. Een tiental toonaangevende adverteerders is meegegaan bij de start van het programma.
Ilse media exchange is geschikt voor adverteerders die uit langer lopende banner campagnes clicks, sales en leads willen genereren op een kostenefficiënte manier. De adverteerder bepaalt vooraf de doelstellingen en een maandelijks budget. Het RON tarief wordt voor de campagne vastgesteld en op basis van de hoogte van de effectieve CPM per positie wordt het volume bepaald.
Gert Jaap Schoppink (COO ilse media): "Keuze voor een bepaalde website, 'umfelt', timing of targetgroep is er niet, het systeem werkt volgens het black-box principe. De ilse media exchange software optimaliseert automatisch tussen de ingezette banners op basis van targeting op click through rate. Daarmee draaien de banners op de plekken waar de campagne het best respondeert."
De direct respons campagnes kunnen worden ingepland op het gehele netwerk van ilse media. Daarnaast participeren ook de Sanoma vrouwen- en woonsites en alle Sanoma mannensites en TV-gids.nl.
VOOR DE REDACTIE
Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, Schoolbank.nl en web-log.nl bereikt ilse media maandelijks ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, Cu2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez en TVGids.nl per maand ruim 8 miljard pageviews op het internet.
ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers.
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites dé grootste multimediale uitgever in Nederland. In het jaar 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 531 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1150 medewerkers op zowel de redacties als de ondersteunende afdelingen. De dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen bv, ilse media en RCV Entertainment voegen nog eens een kleine 800 medewerkers aan het totale personeelsbestand toe.
Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.