Blauw New Media


---

Obvion wint de Gouden Spreekbuis 2007
Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers
Rotterdam , 1 november 2007

Sinds 1999 wordt ieder jaar door Blauw Research de Gouden Spreekbuis uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die zich in dat jaar nadrukkelijk op het netvlies van de tussenpersonen heeft weten te branden. Dit jaar heeft Obvion deze hypotheekprijs gewonnen. Obvion heeft zowel in de top-of mind bekendheid als ook de waardering en absolute voorkeur een sterke positie weten te bemachtigen. Ook de overige genomineerden, te weten ING Bank, GMAC en AEGON hebben dit jaar hun positie ofwel weten te behouden ofwel weten te verbeteren. Bouwfonds Hypotheken heeft haar nieuwe naam Florius zonder verlies in bekendheid, waardering of voorkeur in de markt geïntroduceerd. De nominatie leverde deze verstrekkers de Zilveren Spreekbuis op.

De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2007. Dit onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekverstrekkers onder de intermediairs. Vijf meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:

(Ontwikkeling van) spontane bekendheid
(Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering
(Ontwikkeling van) spontane waardering
(Ontwikkeling van) overweging
(Ontwikkeling van) absolute voorkeur

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2007 vond plaats op een seminar dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2007. Het seminar werd gehouden in de Grand-Salle van het Zalmhuis in Rotterdam en werd bezocht door directieleden, marketeers, product- en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende én hypotheekadviserende organisaties in Nederland. De aanwezigen kregen allereerst een presentatie te zien over de resultaten van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2007. Vervolgens ging gastspreker Roland van Kralingen - onder andere oprichter van TBWA in Nederland, Spanje en Japan - in op de zeven principes van meerwaarde innovatie.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Paulien Jeurissen;
+31 10 4000 952; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant & Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2007 verwacht Blauw Research internationaal met 110 medewerkers een omzet van EUR 13 miljoen te hebben gerealiseerd.