Blauw New Media
---
Obvion wint de Gouden Spreekbuis 2007
Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers
Rotterdam , 1 november 2007
Sinds 1999 wordt ieder jaar door Blauw Research de Gouden Spreekbuis
uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die zich in dat jaar
nadrukkelijk op het netvlies van de tussenpersonen heeft weten te
branden. Dit jaar heeft Obvion deze hypotheekprijs gewonnen. Obvion
heeft zowel in de top-of mind bekendheid als ook de waardering en
absolute voorkeur een sterke positie weten te bemachtigen. Ook de
overige genomineerden, te weten ING Bank, GMAC en AEGON hebben dit
jaar hun positie ofwel weten te behouden ofwel weten te verbeteren.
Bouwfonds Hypotheken heeft haar nieuwe naam Florius zonder verlies in
bekendheid, waardering of voorkeur in de markt geïntroduceerd. De
nominatie leverde deze verstrekkers de Zilveren Spreekbuis op.
De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2007. Dit
onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de
voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekverstrekkers onder de
intermediairs. Vijf meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de
berekening:
(Ontwikkeling van) spontane bekendheid
(Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering
(Ontwikkeling van) spontane waardering
(Ontwikkeling van) overweging
(Ontwikkeling van) absolute voorkeur
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2007 vond plaats op een seminar
dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het
opleveren van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2007. Het
seminar werd gehouden in de Grand-Salle van het Zalmhuis in Rotterdam
en werd bezocht door directieleden, marketeers, product- en
communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende én
hypotheekadviserende organisaties in Nederland. De aanwezigen kregen
allereerst een presentatie te zien over de resultaten van de Imago
Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2007. Vervolgens ging gastspreker
Roland van Kralingen - onder andere oprichter van TBWA in Nederland,
Spanje en Japan - in op de zeven principes van meerwaarde innovatie.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Paulien Jeurissen;
+31 10 4000 952; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van
Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van
beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten
en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke
informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw
Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om
haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse
werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant &
Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2007
verwacht Blauw Research internationaal met 110 medewerkers een omzet
van EUR 13 miljoen te hebben gerealiseerd.