Vervolg campagne Echte sterren wonen in Delfzijl
31-10-2007 - Vanavond zijn op RTV Noord de eerste nieuwe
tv-commercials te zien uit de imago/wooncampagne Echte sterren wonen
in Delfzijl.
Nieuw aan de campagne zijn de tv-commercials waarbij Delfzijlster
sterren hun woning en hun `sterallures' laten zien. Er volgen ook nog
radiocommercials. In de commercials - die het karakter hebben van
mini-radiodocumentaires - vertellen Delfzijlsters over hun bezigheden,
wederwaardigheden en passies.
De kijkers en luisteraars krijgen op deze manier een bijzonder
inkijkje in het leven van de Delfzijlsters sterren en hun
leefomgeving. Daarvoor wordt overigens ruim de tijd genomen, want de
commercials zijn met 1 minuut uitzendtijd ongeveer twee keer zo lang
als over het algemeen gebruikelijk is in reclameland.
De campagne Echte Sterren Wonen in Delfzijl is in december 2006 van
start gegaan.
Tot aan de zomer van 2007 was de campagne gericht op het verbeteren
van het imago van Delfzijl waarbij Delfzijlsters worden gepositioneerd
als nuchtere, zelfbewuste mensen in een plaats waar het goed wonen en
leven is. In de campagne worden om die reden alleen echte
Delfzijlsters in beeld gebracht. Dit najaar komt er een verdieping in
de campagne richting het wonen en werken in Delfzijl. In
overeenstemming met de Groningse volksaard gebeurt dit met een lichte
mate van zelfspot en een vette knipoog. De bedoeling hiervan is om op
een positieve manier aandacht te vragen voor Delfzijl.
De campagne is een samenwerking tussen de gemeente Delfzijl en de
Ontwikkelingsmaatschappij Delfzijl. Het bureau Communication Unlimited
uit Groningen is verantwoordelijk voor het creatieve concept.
Gemeente Delfzijl