Utrechtse ODMedia ontvangt innovatiecheque t.w.v. ⬠7.500,-
Van een in Utrecht gevestigde âstarterâ naar een internationale speler
UTRECHT - In het kader van het project Innovatie Westflank van de
gemeente Utrecht en Syntens, heeft ODMedia een Innovatiecheque ter
waarde van ⬠7.500,- uitgereikt gekregen. Met deze financiële impuls
kan ODMedia de juiste stappen ondernemen om een Europese en
wereldspeler te worden in de wereld van Video on Demand. Met de cheque
wordt expertise ingekocht om strategie en financiering af te stemmen
op de ambitie van ondernemer Sjef Pijnenburg.
V.l.n.r. Sjef Pijnenburg (ODMedia), de Innovatiecheque Westflank
t.w.v. ⬠7.500,-, Michiel de Jong (projectleider Syntens Westflank)
en Leon van der Sande (innovatieadviseur). Foto: DE BEELDREDAKTIE |
TON KASTERMANS FOTOGRAFIE
Impulsgeld
Syntensadviseur Leon van der Sande begeleidt ODMedia bij de innovaties
die het bedrijf doorvoert. In dat kader kwam ook de Innovatiecheque
van het project Innovatie Westflank van de gemeente Utrecht in beeld.
Met deze Innovatiecheque van Syntens kan aan de groei en ambitie van
het bedrijf een belangrijke impuls worden gegeven. Die bestaat uit een
werkelijke en snelle internationale groeispurt en het voorop blijven
lopen in de steeds veranderende technologie waarop het bedrijf haar
dienstverlening baseert. Met de cheque wordt professionele expertise
ingeschakeld: de Wissema Group. Zij helpen Sjef Pijnenburg bij het
opzetten van een stimulerende aandeelhoudersstructuur en bijbehorende
financieringsstructuur zodat het strategisch groeiplan vorm en
uitwerking krijgt.
ODMedia: Video on demand (Vod)
Video on Demand (VoD) is een dienst die het mogelijk maakt om op elk
moment een film te bestellen en direct te bekijken. De consument kiest
zelf de tijd, plaats en film. ODMedia loopt hierin in de Benelux
voorop en heeft enorm groeipotentieel. ODMedia is gestart in 2004 met
de eerste white label business-to-business Video on Demand dienst ter
wereld. Het bedrijf staat voor de uitdaging om de komende jaren een
wereldwijde speler van belang te worden. Met een marktaandeel van 75%
in de Benelux, staat er een goede basis qua opgedane ervaring en
klanten. Echter, met toekomstige concurrentie van Google, Yahoo en
Cinemanow dient ODMedia voorop te lopen in innovativiteit,
flexibiliteit en aanbod.
Innovatie Westflank: gemeente Utrecht en Syntens
Het project Innovatie Westflank kan hierbij hulp bieden. De gemeente
Utrecht is samen met Syntens bijna vijf jaar geleden dit project
gestart. Het project dient om de bedrijven in de Westflank te
stimuleren eerder en sneller te innoveren. Westflank is als gebied
aangewezen door de Europese Unie in het kader van de EFRO-regeling
(Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling).
Het project Innovatie Westflank eindigt in december 2007 na een
looptijd van vijf jaar. De doelstellingen zullen ruimschoots worden
gehaald en ODMedia heeft nog kunnen profiteren van deze bijzondere
regeling. Innovatie Westflank is mogelijk gemaakt door de gemeente
Utrecht in het kader van de EFRO-regeling. Projectleider Michiel de
Jong van Syntens kan terugkijken op een geslaagd project.
/// einde persbericht \\\
---
---
Syntens