Yellow Yard maakt recruitment software overzichtelijk en betaalbaar
GRONINGEN, 20071030 -- Software voor werving en selectie is vaak duur, ingewikkeld en lastig te implementeren. Met de nieuwe werving en selectie software van Yellow Yard horen die problemen tot het verleden. Het pakket is betaalbaar, gebruiksvriendelijk en binnen een dag gebruiksklaar.
Er zijn tientallen softwarepakketten voor de recruitment branche beschikbaar. Veel hiervan doen hun werk goed. Keerzijde van de medaille: een gebrek aan gebruiksvriendelijkheid en torenhoge kosten.
Yellow Yard heeft daar een oplossing voor met online werving en selectie software. "Onze software is opgebouwd vanuit de gebruiker, niet vanuit de ontwikkelaar" zegt Lionel Petitiaux, Managing Partner bij Yellow Yard. "De logische schermopbouw en de kindeenvoudige `look-and-feel' zorgen ervoor dat iedereen binnen een uur aan het pakket gewend is".
Gebruikers hebben niet meer dan een PC met internetverbinding nodig om met het pakket te werken: "Zij kunnen op ieder moment inloggen, ook onderweg vanaf hun laptop. Zo kunnen zij kandidaten en vacatures beheren, nieuwsbrieven versturen, afspraken inplannen of vacatures op hun website actualiseren", aldus Petitiaux.
Het gebruiksgemak verkort de implementatietijd aanzienlijk. Mede daardoor kan Yellow Yard scherpe tarieven hanteren. Zo maakt een startende recruiter al voor 59 euro per maand gebruik van het systeem. Dat is inclusief implementatie en gebruik van de helpdesk. Het instappen is hiermee laagdrempelig, zegt Managing Partner Jeroen Hoekema: "De combinatie van een betrouwbaar product en een aantrekkelijke prijs zorgt nu al voor een brede klantenkring. Die bestaat enerzijds uit jonge werving en selectie bureaus, anderzijds uit beursgenoteerde organisaties".
De combinatie van complete, gebruikersvriendelijke software en scherpe tarieven bezorgt het Groninger bedrijf een goede start. Na twee jaar intensief met productontwikkeling bezig te zijn geweest heeft Yellow Yard haar werving en selectie software afgelopen zomer gelanceerd. Met de eerste commerciële successen op zak verwacht het bedrijf nog voor het einde van 2008 een respectabel aandeel in de markt voor werving en selectie software te hebben veroverd.
Yellow Yard B.V.