Introductie Weylander Consumenten Rundvleesconcept
Nieuwe consumenten rundvleeslijn van Hollandse runderen onder de Europese merknaam Weylander
ENSCHEDE, 20071029 -- Per week 48 introduceert Weyl Beef Products uit Enschede een complete lijn gegarandeerd malse premium rundvleesproducten onder de Europese merknaam Weylander. Het betreft zowel een Premium Rund als een Young Beef lijn waaronder magere rundvleesproducten worden geïntroduceerd zoals biefstuk, entrecôte en rib-eye in een skinpackverpakking. Het concept onderscheidt zich door gegarandeerd mals Hollands rundvlees met een constante kwaliteit. Vooral constante kwaliteit is een van de bottlenecks bij bijvoorbeeld biefstuk. Niet voor niets kreeg de gemiddelde biefstuk in Nederland van de Consumentenbond niet meer dan een 6-.
Het concept maakt gebruik van eerlijk en diervriendelijk Hollands rundvlees en wil hiermee een signaal geven richting de Nederlandse vleessector om aan te geven dat de kwaliteit van Hollands vlees zich op een zeer hoog niveau bevindt. Niet voor niets komt Hollands vlees uit diverse onafhankelijke smaakpanels in Zuid Europa iedere keer weer als beste naar voren.
Verder zijn zaken zoals volledige traceerbaarheid en de uitgebreide controle van vlees in West Europa uitstekend geregeld in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zuid-Amerikaanse vleesproducten welke de laatste tijd behoorlijk in opspraak zijn.
Weylander speelt hierbij verder ook in op maatschappelijke ontwikkelingen zoals die van de Foodmiles. Voor Weylander vlees worden geen onnodige transportkilometers gemaakt waarmee CO2-uitstoot beperkt wordt.
Weylander rundvlees ligt vanaf volgende maand in het koelvak van alle winkels van de supermarktketen Hoogvliet en kent veel belangstelling van andere retailers. Weylander rundvlees is al verkrijgbaar bij Europese full service formules van o.a. Carrefour en Metro.
Weyl Beef Products B.V.