Nieuwe SSI-dienst brengt cultuurnuance in internationaal onderzoek aan


Uitbreiding REX-eenheid verzekert verhoogde datakwaliteit in marktonderzoek

ROTTERDAM, 20071029 -- Survey Sampling International (SSI), wereldwijd aanbieder van sample oplossingen voor marktonderzoek, breidt haar REX-eenheid uit. Deze Respondent Experience (REX)-eenheid houdt toezicht op online onderzoeksprojecten. Projecten worden van ontwerp tot uitvoering beoordeeld om een positieve ervaring bij respondenten en kwalitatief goede onderzoeksdata te verzekeren. De diensten van de REX-eenheid zijn vanaf heden wereldwijd beschikbaar. Voorheen was deze service al voor Europa en Amerika beschikbaar.

SSI REX bestaat uit een speciaal getraind team van panel experts dat zich onder andere bezighoudt met het screenen van vragenlijsten om potentiële onvolkomenheden in taal, cultuur, logica en lengte op te sporen. Hiertoe is een checklist opgesteld die alle projectspecificaties aan de kaak stelt. De REX-checks kunnen op twee niveaus worden uitgevoerd.

Niveau één beoordeelt:

* de gebruikte links
* de screenings lengte
* de beloningen
* de spelling en grammatica
* de opbouw van de vragen
* de richtlijnen betreffende persoonlijke informatie
* het onderzoeksonderwerp, de bewoording van de vragen en de illustraties
* de integriteit met betrekking tot taal en cultuur

Het tweede niveau biedt een diepgaande beoordeling van de ontwerpsubtiliteiten als structuur, voortgang en bewoording gezien door de ogen van de respondent.

"Het behouden en garanderen van datakwaliteit is een actueel onderwerp binnen de marktonderzoek industrie", aldus Debi Hart, vice president Global Panel Solutions. "Alleen een goede vragenlijst leidt tot hoge datakwaliteit. Respondenten vereisen een respectvolle benadering en goede service. Om dit te bereiken beoordeelt de REX-eenheid alle facetten in het onderzoek die de communicatie met respondenten betreft, zoals de vragenlijsten, uitnodigingen en beloningen. Door deze service blijven onze respondenten tevreden en verhogen we uiteindelijk de datakwaliteit, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid."





Ingezonden persbericht