Populaire jongerensite stopt met ringtone reclames


Populaire radio website voor jongeren stopt met misleidende reclame voor ringtones en sms-diensten

LOOSDRECHT, 20071029 -- De consumentenautoriteit heeft deze maand vastgesteld dat misleidende reclame voor ringtones en sms-diensten tot grote problemen kan leiden bij vooral kinderen en jongeren. Naar aanleiding van dit onderzoek is besloten op de jongerensite www.RadioKeuze.nl niet langer banner reclames voor ringtone- en sms-diensten te tonen.

Volgens het onderzoek van de consumentenautoriteit richt de misleiden reclame zich specifiek op jongeren via banners op kinderen- en jongerenwebsites. Ringtones of andere sms-diensten worden als "gratis" aangeboden, maar vervolgens blijkt in de kleine letters dat het om een betaalde abonnementsdienst gaat.
Met dit initiatief hopen de makers van Radio Keuze.nl een voorbeeld te stellen voor andere kinderen- en jongerensites om te stoppen met het promoten van deze misleidende diensten.
Het internet is uit aan het groeien tot het belangrijkste medium voor jongeren. Om het vertrouwen in dit medium niet te schaden, is het niet verantwoord om deze doelgroep te misleiden met peperdure abonnementsdiensten.





Menco Websolutions