Ingezonden persbericht


Persbericht


29 oktober 2007


LaComunidad contracteert 8 nieuwe mensen

Het Amsterdamse digital branding agency LaComunidad heeft 8 nieuwe medewerkers aangenomen. Als commercieel verantwoordelijke werd Michael Willems aangesteld als Client Service Director, hij is afkomstig van Amercom. Als Account Manager is Laurens Bianchi gestart, hij werkte voorheen bij Dell en 3D Stars. Als Project Manager kwam Bart Ruisch over van SNS Reaal.

In het creatieve team is Niels Arnbak gestart als Format Director, Arnbak werkte voorheen bij Endemol. Als Interaction Designers startten Pamela Inostroza (Webvalue Webdevelopment), Jurgen Leckie (MTV), Frank van Bemmel (Medialand) en als Content Manager Niels Bellaar.

Igor Beuker, oprichter van LaComunidad en oud-voorzitter IAB Nederland licht toe: "in deze hard groeiende interactieve industrie willen veel creatieve talenten freelancen, en is het vinden van goede mensen met veel ervaring een hoofdbreker. Daar hebben nagenoeg alle groeiende digitale bureaus last van. Vanwege deze schaarste stijgen salarissen flink en nemen de jaarlijkse wervingskosten aanzienlijk toe. Gezien deze ontwikkelingen verwacht ik dat digitale bureaus genoodzaakt zullen zijn om hun tarieven in 2008 te verhogen".

Bij LaComunidad is het aantal fulltimers het afgelopen jaar gegroeid van 8 naar 16 mensen. Igor Beuker geeft aan: "ik ben blij dat LaComunidad met 16 mensen nog 'maar' 8 vacatures te vervullen heeft, want bij 24 mensen trekken we echt de streep. Groter laten we LaComunidad niet worden in Nederland. Voor ViralTracker zoeken we internationaal ook nog 6 nieuwe mensen, dus komende maanden betekent dat ruim 3 sollicitatiegesprekken per week. Maar ook internationaal gelden dezelfde schaarsteproblemen als in Nederland. Dat is dus de keerzijde van een snel groeiende interactieve sector".

Over LaComunidad
LaComunidad is het Amsterdamse bureau voor digital branding. Via interactieve communicatie en digitale entertainment concepten maakt LaComunidad merken relevanter, innovatiever en aantrekkelijker. Kortom, LaComunidad activeert en revitaliseert merken in het digitale tijdperk. LaComunidad werkt voor o.a. eBay, MTV, Simyo.be, Univé en Colgate Palmolive. Meer informatie is te vinden op www.LaComunidad.nl, www.ViralTracker.com en www.ViralBlog.com.

Voor de redactie (

Ingezonden persbericht