Ingezonden persbericht
KLM en Mondial Assistance Group tekenen overeenkomst voor de verkoop van online reisverzekeringen
Amsterdam, 29 oktober 2007 - KLM en Mondial Assistance hebben een overeenkomst ondertekend om wereldwijd via KLM.com reisverzekeringen aan te bieden. De verzekering zal worden aangeboden als onderdeel van het boekingsproces van vluchten maar kan eveneens apart worden afgesloten.
Marcel Kuijn, e-Marketing Manager KLM: "De oplossing die Mondial Assistance biedt, maakt het voor onze klanten mogelijk om eenvoudig een reisverzekering af te sluiten via KLM.com. Dit is iets waar ze duidelijk behoefte aan hadden. Door de verzekering op te nemen in ons boekingsproces, kan de klant met één klik een verzekering toevoegen aan de vlucht. Dit zal KLM.com tot een nog aantrekkelijker medium maken om zaken te doen met KLM. Daarnaast vormen reisverzekeringen een belangrijke bron van neveninkomsten."
"Het leveren van een reisverzekering aan reizigers, inclusief annuleringsverzekering, bagageverzekering, medische hulpverlening en repatriëring is nu essentieel voor een luchtvaartmaatschappij. Via een innovatief e-commerce-platform waarin het KLM-boekingstraject is geïntegreerd, biedt Mondial Assistance aan KLM een afgeronde oplossing om de verkoop van reisverzekeringen als neveninkomsten mogelijk te maken", aldus Ron Hemelrijk, New Business Development Manager van Mondial Assistance.
Het Mondial Assistance e-MAGIN-platform stelt KLM in staat om reisverzekeringen aan te bieden in 60 landen overal ter wereld. KLM zal hiermee starten in de twee grootste markten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, en is van plan om vervolgens het product geleidelijk in andere markten te introduceren.
Mondial Assistance
Mondial Assistance Group is de wereldleider in bijstand, reisverzekeringen en persoonlijke diensten. Mondial Assistance opereert met bijna 8.550 medewerkers op vijf continenten, in meer dan 26 landen. 250 miljoen klanten profiteren van de diensten van de groep. Kijk voor meer informatie op www.mondial-assistance.com.