KLM introduceert op klm.com Seat Choice en de mogelijkheid om extra
bagagevrijstelling bij te kopen
29.10.07
KLM introduceert op klm.com Seat Choice en de mogelijkheid om extra
bagagevrijstelling bij te kopen
AMSTELVEEN, 29 oktober 2007 - KLM biedt passagiers vanaf vandaag de
mogelijkheid om bij het inchecken op klm.com voor alle
intercontinentale KLM-vluchten vanaf Schiphol tegen betaling van 50
euro een deel van de aantrekkelijkste stoelen in de Economy Class te
reserveren. Het gaat om een beperkt aantal stoelen met extra
beenruimte en zitplaatsen met slechts twee stoelen op een rij.
Voor alle overige stoelen blijft de bestaande situatie gehandhaafd dat
de passagier bij het inchecken op klm.com zijn stoel kan kiezen vanaf
30 uur voor vertrek.
Vanaf januari 2008 wordt Seat Choice op klm.com gefaseerd uitgebreid
naar KLM-vluchten vanuit alle intercontinentale bestemmingen naar
Amsterdam.
Na een testperiode van zes maanden op tien intercontinentale routes is
gebleken dat het gebruik en de waardering van passagiers voor Seat
Choice hoog zijn.
Vanaf november 2007 zal op klm.com gefaseerd de mogelijkheid worden
aangeboden vanuit een aantal bestemmingen extra bagagevrijstelling bij
te kopen. De tarieven voor deze online aangekochte bagagevrijstelling
liggen 30% lager dan de normale overbagagetarieven op de luchthaven.
De bagage kan na de internet check-in worden aangeboden bij de "bagage
drop-off" balies in de vertrekhal op de luchthavens. In het eerste
kwartaal van 2008 zal deze service wereldwijd op alle KLM-vluchten
beschikbaar worden gesteld. Air France heeft deze bagageservice
onlangs op basis van dezelfde voorwaarden en condities op internet
check-in geĂŻntroduceerd.
Martijn van der Zee, Vice President Distribution and E-commerce zegt
hierover: "De introductie van Seat Choice en de mogelijkheid online
extra bagagevrijstelling te kopen passen in het beleid van KLM om de
passagier via klm.com voortdurend meer keuzemogelijkheden te bieden.
Daarbij kan de passagier op een door hem gekozen locatie en tijdstip
bepalen of hij het standaard product van KLM wenst of extra service
wil bijkopen".
"Het gebruik van KLM self service-faciliteiten in Nederland is hoog.
Zeventig procent van de KLM-passagiers vertrekkend vanaf Schiphol
checkt in via klm.com of de self service-automaten op de luchthaven",
aldus Martijn van der Zee.
KLM