KLM

KLM introduceert op klm.com Seat Choice en de mogelijkheid om extra bagagevrijstelling bij te kopen

29.10.07

KLM introduceert op klm.com Seat Choice en de mogelijkheid om extra bagagevrijstelling bij te kopen

AMSTELVEEN, 29 oktober 2007 - KLM biedt passagiers vanaf vandaag de mogelijkheid om bij het inchecken op klm.com voor alle intercontinentale KLM-vluchten vanaf Schiphol tegen betaling van 50 euro een deel van de aantrekkelijkste stoelen in de Economy Class te reserveren. Het gaat om een beperkt aantal stoelen met extra beenruimte en zitplaatsen met slechts twee stoelen op een rij.

Voor alle overige stoelen blijft de bestaande situatie gehandhaafd dat de passagier bij het inchecken op klm.com zijn stoel kan kiezen vanaf 30 uur voor vertrek.

Vanaf januari 2008 wordt Seat Choice op klm.com gefaseerd uitgebreid naar KLM-vluchten vanuit alle intercontinentale bestemmingen naar Amsterdam.
Na een testperiode van zes maanden op tien intercontinentale routes is gebleken dat het gebruik en de waardering van passagiers voor Seat Choice hoog zijn.

Vanaf november 2007 zal op klm.com gefaseerd de mogelijkheid worden aangeboden vanuit een aantal bestemmingen extra bagagevrijstelling bij te kopen. De tarieven voor deze online aangekochte bagagevrijstelling liggen 30% lager dan de normale overbagagetarieven op de luchthaven.

De bagage kan na de internet check-in worden aangeboden bij de "bagage drop-off" balies in de vertrekhal op de luchthavens. In het eerste kwartaal van 2008 zal deze service wereldwijd op alle KLM-vluchten beschikbaar worden gesteld. Air France heeft deze bagageservice onlangs op basis van dezelfde voorwaarden en condities op internet check-in geĂŻntroduceerd.

Martijn van der Zee, Vice President Distribution and E-commerce zegt hierover: "De introductie van Seat Choice en de mogelijkheid online extra bagagevrijstelling te kopen passen in het beleid van KLM om de passagier via klm.com voortdurend meer keuzemogelijkheden te bieden. Daarbij kan de passagier op een door hem gekozen locatie en tijdstip bepalen of hij het standaard product van KLM wenst of extra service wil bijkopen".

"Het gebruik van KLM self service-faciliteiten in Nederland is hoog. Zeventig procent van de KLM-passagiers vertrekkend vanaf Schiphol checkt in via klm.com of de self service-automaten op de luchthaven", aldus Martijn van der Zee.