Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Persbericht:Start âRuik je kansâ tijdens Floral Movement
Datum: 26/10/2007
Tijdens Floral Movement (van 28 t/m 30 oktober) gaat de campagne âRuik
je kans in de bloemenbrancheâ opnieuw van start. Doel van de campagne
is de instroom van jongeren in het bloemenvakonderwijs te stimuleren
en het imago van werken in bloemenzaken en tuincentra te versterken.
Jongeren op verschillende manieren benaderd
De start van de campagne wordt kracht bijgezet door tijdens Floral
Movement maar liefst 2.000 campagnerugzakjes en nieuwe folders uit te
delen aan jongeren. Na Floral Movement gaat de campagne verder met
advertenties in het Vmbo-magazine, folders, een decanentoolkit, een
banner op de populaire jongerensite Hyves en de website
www.ruikjekans.nl. Vanaf begin volgend jaar kunnen ondernemers in de
bloemendetailhandel ook bijdragen aan de promotie van hun vak door de
campagnefolders en de bijbehorende display te bestellen en op de
toonbank te zetten. In januari ontvangen zij hier meer informatie
over.
Campagnewebsite goed bezocht
Met name de website www.ruikjekans.nl is een sterke troef gebleken in
de campagne; de site trekt jaarlijks zoân 15.000 bezoekers. Op de
website is informatie over opleidingen en het werken in de
bloemendetailhandel en tuincentra te vinden. Daarnaast staat er een
videoclip op de site, kan er een game gespeeld worden en een ringtone
gedownload worden. Op de site zijn verder nieuwe trends, tips en een
âgroene vingersâ-test te vinden.
De campagne is een activiteit van de Commissie Bloemen en Planten van
het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. In deze commissie zitten
vertegenwoordigers van de VBW, Tuinbranche Nederland, CVAH, FNV
Bondgenoten en CNV Dienstenbond. De commissie werkt nauw samen met het
vakonderwijs (de AOC Raad en Aequor).