Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)

Persbericht:Start âRuik je kansâ tijdens Floral Movement Datum: 26/10/2007

Tijdens Floral Movement (van 28 t/m 30 oktober) gaat de campagne âRuik je kans in de bloemenbrancheâ opnieuw van start. Doel van de campagne is de instroom van jongeren in het bloemenvakonderwijs te stimuleren en het imago van werken in bloemenzaken en tuincentra te versterken.

Jongeren op verschillende manieren benaderd
De start van de campagne wordt kracht bijgezet door tijdens Floral Movement maar liefst 2.000 campagnerugzakjes en nieuwe folders uit te delen aan jongeren. Na Floral Movement gaat de campagne verder met advertenties in het Vmbo-magazine, folders, een decanentoolkit, een banner op de populaire jongerensite Hyves en de website www.ruikjekans.nl. Vanaf begin volgend jaar kunnen ondernemers in de bloemendetailhandel ook bijdragen aan de promotie van hun vak door de campagnefolders en de bijbehorende display te bestellen en op de toonbank te zetten. In januari ontvangen zij hier meer informatie over.

Campagnewebsite goed bezocht
Met name de website www.ruikjekans.nl is een sterke troef gebleken in de campagne; de site trekt jaarlijks zoân 15.000 bezoekers. Op de website is informatie over opleidingen en het werken in de bloemendetailhandel en tuincentra te vinden. Daarnaast staat er een videoclip op de site, kan er een game gespeeld worden en een ringtone gedownload worden. Op de site zijn verder nieuwe trends, tips en een âgroene vingersâ-test te vinden.

De campagne is een activiteit van de Commissie Bloemen en Planten van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. In deze commissie zitten vertegenwoordigers van de VBW, Tuinbranche Nederland, CVAH, FNV Bondgenoten en CNV Dienstenbond. De commissie werkt nauw samen met het vakonderwijs (de AOC Raad en Aequor).