Nieuwe ontbijtbeleving voor KLM-passagiers op intercontinentale vluchten
26.10.07
Nieuwe ontbijtbeleving voor KLM-passagiers op intercontinentale vluchten
AMSTELVEEN, 26 oktober 2007 - Met ingang van 28 oktober, de start van
het winterseizoen, gaat de KLM de economy class passagier op
intercontinentale routes een nieuw ontbijtconcept serveren.
Aansluitend op het succes van de nieuwe Mealbox met Hot Soup die in
het voorjaar van 2007 werd geĂŻntroduceerd, introduceert de KLM nu twee
volgende producten die hun ontstaan danken aan onderzoek door dr. ir.
P. Desmet van de TU Delft, naar belangen en emoties onder passagiers.
`Morning Tapas'
De passagier op intercontinentale vluchten wil na zijn nachtrust
rustig en ontspannen wakker worden. Het nieuwe ontbijt op vluchten
langer dan acht uur is speciaal ontwikkeld om hier actief aan bij te
dragen. `Morning tapas' biedt de passagier de keuze uit een
verzameling warme en koude hapjes, verdeeld in twee groepen; `light'
en `heavy'. Het ontbijt is zo samengesteld dat het voor iedere
passagier zowel vertrouwde als onbekende maaltijdcomponenten bevat.
`Zeitgeber'
Naast de `Morning Tapas' introduceert de KLM een speciaal
ontbijtconcept op intercontinentale vluchten korter dan acht uur. Vlak
voor het einde van de vlucht wordt men gewekt met dit ontbijt. Het
kleine ontbijt fungeert als `Zeitgeber' om de lichaamsklok mee in te
stellen. Het ontbijt bevat eten dat speciaal is geselecteerd om het
lichaam snel te hydrateren en op te starten. Dr.ir. P. Desmet van de
TU Delft zegt hierover: "Door gebruik te maken van recente
wetenschappelijke inzichten in de belevingsaspecten van mens-produkt
relaties, is KLM in staat geweest het ontbijtconcept gericht te
ontwikkelen op het behartigen van de emotionele belangen van haar
passagiers".
Het nieuwe concept, past ook binnen het beleid dat KLM voert op het
gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Bart Vos, Executive
Vice President, KLM Inflight Services; "Als KLM zijn we steeds op zoek
om te kijken hoe we binnen onze services kunnen bijdragen aan een
beter milieu en door het gebruik van materialen en gewichtsbesparing
te komen tot een verrassend innovatief product".
De nieuwe maaltijdconcepten zijn bedacht door het Amsterdamse
ontwerpbureau KVD reframing and design.
KLM