AutoRai

SEAT verbetert resultaat met 109 miljoen euro

(10/26/2007)
Het verbeteringsplan van SEAT is in een stroomversnelling geraakt. De Spaanse autofabrikant heeft gedurende de eerste negen maanden van 2007 een positief resultaat van 109 miljoen euro gerealiseerd.

Tevens heeft SEAT de kwaliteit van haar verkopen verhoogd, door beter uitgeruste autoâs te verkopen. Tijdens de eerste negen maanden van 2007 verkocht SEAT in totaal 319.500 autoâs, wat ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar een kleine daling van 1,3% betekent. Daartegenover staan echter hogere inkomsten per auto. In totaal realiseerde SEAT dit jaar een voorlopige omzet van 4.450 miljoen euro.

SEATâs bestverkochte modellen aan het einde van dit derde kwartaal zijn nog steeds de Ibiza (130.000 autoâs) en de Leon (90.000 autoâs). Daarnaast profiteert het Spaanse merk van de goede verkoopprestaties van de Altea-familie, die dit jaar al zoân 60.000 kopers trok.

De positieve cijfers in 2007 zijn het resultaat van het verbeteringsplan dat de onderneming onder leiding van President Eric Schmitt heeft doorgevoerd. Een direct gevolg daarvan is dat SEAT in 2007 al winst zal boeken, een jaar eerder dan verwacht.