Netwerk VSP sponsort verspreiding Max Havelaar-Fairtrade folder
26/10/2007 14:50
TNT Post
Huis-aan-huis tijdens de eerste Max Havelaar-Fairtrade week
Netwerk VSP sponsort landelijke verspreiding Max Havelaar-Fairtrade folder
Utrecht, 26 oktober 2007 - Speciale aandacht voor alle Nederlandse brievenbussen in week 44! Deze week gaan ruim 22.000 folderbezorgers op pad om bij alle huishoudens in Nederland de Max Havelaar-Fairtrade folder "Kies vandaag, koop Fairtrade" te bezorgen. De folder bevat informatie over de eerste landelijke Max Havelaar-Fairtrade week. Netwerk VSP sponsort deze verspreiding omdat de organisatie zich op deze manier wil inzetten voor de doelstellingen van Max Havelaar-Fairtrade.
Max Havelaar is bijzonder verheugd over de aandacht voor de Fairtradeweek via het krachtige huis-aan-huis medium, dat verspreid wordt door Netwerk VSP. Zonder deze enorme actie was het bereiken van alle huishoudens in Nederland niet mogelijk geweest.
"Wij willen de zichtbaarheid en verkrijgbaarheid van merken en producten die het Max Havelaar Keurmerk mogen dragen, verbeteren. De volumegroei met 21% in 2006 laat zien dat steeds meer consumenten handel volgens Fairtrade voorwaarden belangrijk vinden en bereid zijn merken en producten te kopen die ons onafhankelijke Keurmerk dragen", aldus directeur Coen de Ruiter, Stichting Max Havelaar. Reden voor Max Havelaar om van 27 oktober tot en met 4 november de eerste Nederlandse Max Havelaar-Fairtrade week te organiseren. De week, met als thema "Kies vandaag, Koop Fairtrade", staat in het teken van een oproep aan de Nederlandse consument om meer Fairtrade gecertificeerde producten te kopen, zodat meer boeren in ontwikkelingslanden worden geholpen aan een betere toekomst.
"De kracht van huis aan huis communicatie is dat het consumenten aanzet tot actie en dit is exact het doel van de Fairtrade week. Met de inzet van ons effectieve communicatiemedium doen wij een landelijke oproep aan alle consumenten om meer gecertificeerde producten te kopen", aldus Michel de Joode, Commercieel Directeur van Netwerk VSP.
Stichting Max Havelaar en verspreidorganisatie Netwerk VSP slaan daarom de handen ineen. Met deze verspreiding wordt door beide partijen de focus gelegd op de daadwerkelijke aankoopkeuze èn het aankoopmoment van consumenten.
Over Max Havelaar
Het Max Havelaar Keurmerk garandeert dat importeurs en handelaren producten volgens eerlijke handelsvoorwaarden inkopen bij boerenbedrijven in ontwikkelingslanden. Max Havelaar hanteert hiervoor de internationale Fairtrade richtlijnen, waarin tenminste minimumprijzen voor producten worden betaald. De minimumprijs zorgt ervoor dat duurzame productiekosten gedekt kunnen worden. Daarnaast is er een extra premie zodat boerenorganisaties kunnen investeren in de toekomst van hun onderneming en hun gemeenschap. Meer informatie over Stichting Max Havelaar vindt u op www.maxhavelaar.nl
Over Netwerk VSP
Netwerk VSP bezorgt ongeadresseerd reclamedrukwerk en geadresseerde post in heel Nederland. Met ruim 24.000 folderbezorgers en 2.000 postbezorgers distribueert Netwerk VSP per jaar ruim 5,5 miljard folders, magazines, mailings en catalogi, waarbij kwaliteit, efficiency en innovativiteit voorop staan. Naast sorteren en bezorgen is Netwerk VSP tevens gespecialiseerd in geautomatiseerd sealen en het verzorgen van adresselecties en marktsegmentatie. Netwerk VSP is onderdeel van TNT Post. Meer informatie over Netwerk VSP vindt u op de website www.netwerkvsp.nl.