Nederlandse Spoorwegen

24 oktober 2007

NS opent ServiceCenter op Amsterdam Centraal

Op vrijdag 26 oktober 2007 is op Amsterdam Centraal het ServiceCenter geopend. Vanaf die datum kunnen reizigers op dit station hier terecht voor informatie over het reizen per trein in binnen- en buitenland. Uiteraard kunnen zij hier ook hun treinkaartjes kopen naar bestemmingen in Nederland en in Europa. Amsterdam Centraal is het eerste station in Nederland met een winkel voor tickets en informatie in deze vorm. Deze nieuwe formule zal ook op de stations Amsterdam Zuid, Utrecht Centraal, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal, Arnhem en Breda worden geïntroduceerd. Dit zijn de grote stations met aansluiting op het Europese hogesnelheidsnet.

Het ServiceCenter heeft in totaal twintig balies. Daarvan zijn er tien voor verkoop van internationale tickets en vijf voor de verkoop van tickets binnenland. Vijf balies zijn multi-inzetbaar. Afhankelijk van het klantaanbod zijn deze balies inzetbaar voor zowel verkoop van tickets nationaal en internationaal. Daarnaast kunnen bezoekers in het ServiceCenter op acht PC's via internet zelf boekingen doen naar internationale bestemmingen, afrekenen en hun tickets direct printen. Als extra service introduceert NS in het ServiceCenter op Amsterdam Centraal een gastvrouw/gastheer voor informatie, beantwoording van vragen of hulp bij het maken van een boeking via internet.

De wens om de verkoopbalies voor binnenland en internationaal op Amsterdam Centraal samen te voegen tot één winkel voor tickets en informatie is met de opening van het ServiceCenter gerealiseerd. Het ServiceCenter heeft ook een rechtstreekse verbinding met het voorplein van Amsterdam Centraal (bij de taxistandplaats). In dit ServiceCenter is tevens een GWK gevestigd waar bezoekers terecht kunnen voor al hun bankzaken.

Opvallend aan het ServiceCenter op Amsterdam Centraal is de geheel nieuwe styling. Veel licht geeft de ruimte een rustige en ruime uitstraling. Ondanks de moderne inrichting is het voor de reiziger duidelijk zichtbaar dat hij/zij zich in een monumentaal pand bevindt. Onderdelen van één van de oudste stations in Nederland zijn verwerkt in het ontwerp en geven de ruimte hierdoor bijzondere accenten

Noot aan de redactie
U bent op vrijdag 26 oktober van 09.00 uur tot 11.00 uur van harte welkom om een kijkje te komen nemen. En anders op afspraak in de week van 29 oktober t/m 2 november. Voor aanmelding en meer informatie: Kees Nieuwenbroek, NS Persvoorlichting, telefoon: 06-29598747.

NS Groep N.V., Utrecht Handelsregister Utrecht 30124358

NS
Corporate Communication
Hoofdgebouw IV
Laan van Puntenburg 100
Postbus 2025
3500 HA Utrecht T 030 - 235 30 40
F 030 - 235 61 93
www.ns.nl


---- --