NMBS-Groep betreurt hinder veroorzaakt door sociale actie
25/10/2007
De directies van de NMBS-Groep betreuren de voor vrijdag (26 oktober)
aangekondigde sociale actie en verontschuldigen zich bij hun klanten
voor de ongemakken veroorzaakt door de syndicale acties.
Geconfronteerd met de sociale actie in onuitgegeven vorm zal de
NMBS-Groep alles in het werk stellen om de impact van de actie te
beperken en de klanten de best mogelijke informatie te verstrekken.
In de schoot van de NMBS-Groep bestaat een permanente en constructieve
sociale dialoog waarin de directie de voorbije jaren fors heeft
geïnvesteerd.
Het vertrouwen tussen het personeel en het bedrijf is een van de
prioriteiten van de directies van de Groep. Zij verbazen zich daarom
over de vorm zelf van het sociaal conflict, die noch het management,
noch de klanten in staat stelt te anticiperen op de gevolgen ervan.
In de lijn met de geest van overleg die de boventoon voert binnen de
NMBS-Groep hebben de drie directies de vakbondsorganisaties
uitgenodigd voor een ultiem overleg. Deze dialoog heeft helaas niet
geleid tot een duidelijkere informatie die toelaat de gevolgen van de
sociale actie voor de klanten te beperken.
De NMBS-Groep en haar personeel leverden de voorbije jaren zware
inspanningen om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Dit
vertaalde zich onder meer in een stijging van het reizigersverkeer met
25% tijdens de afgelopen vijf jaar en een continue verbetering van het
imago van de Groep en het personeel. De directies van de NMBS-Groep
betreuren dat het toegenomen vertrouwen dat de ondernemingen van de
Groep met hun klanten bindt zo een deuk krijgt.
NMBS