NMBS

NMBS-Groep betreurt hinder veroorzaakt door sociale actie

25/10/2007

De directies van de NMBS-Groep betreuren de voor vrijdag (26 oktober) aangekondigde sociale actie en verontschuldigen zich bij hun klanten voor de ongemakken veroorzaakt door de syndicale acties.

Geconfronteerd met de sociale actie in onuitgegeven vorm zal de NMBS-Groep alles in het werk stellen om de impact van de actie te beperken en de klanten de best mogelijke informatie te verstrekken.

In de schoot van de NMBS-Groep bestaat een permanente en constructieve sociale dialoog waarin de directie de voorbije jaren fors heeft geïnvesteerd.

Het vertrouwen tussen het personeel en het bedrijf is een van de prioriteiten van de directies van de Groep. Zij verbazen zich daarom over de vorm zelf van het sociaal conflict, die noch het management, noch de klanten in staat stelt te anticiperen op de gevolgen ervan.

In de lijn met de geest van overleg die de boventoon voert binnen de NMBS-Groep hebben de drie directies de vakbondsorganisaties uitgenodigd voor een ultiem overleg. Deze dialoog heeft helaas niet geleid tot een duidelijkere informatie die toelaat de gevolgen van de sociale actie voor de klanten te beperken.

De NMBS-Groep en haar personeel leverden de voorbije jaren zware inspanningen om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Dit vertaalde zich onder meer in een stijging van het reizigersverkeer met 25% tijdens de afgelopen vijf jaar en een continue verbetering van het imago van de Groep en het personeel. De directies van de NMBS-Groep betreuren dat het toegenomen vertrouwen dat de ondernemingen van de Groep met hun klanten bindt zo een deuk krijgt.