Jamba en innerActive gaan mobile In-Game advertentiedienst uitproberen in G.B.
25/10/2007 17:15
PR Newswire
BERLIJN, October 25 /PRNewswire/ -- Jamba, een van 's werelds leidende leveranciers van digitale
entertainment die één op de zes consumenten in de wereld bereikt, en
innerActive Smart Media, een leidende leverancier van innovatieve, door
reclame betaalde, entertainment kanalen, maakt vandaag de start van een proef
bekend met een nieuwe mobile In-Game reclamedienst in G.B..
Deze op consumenten gerichte infotainment proef biedt Britse abonnees van
mobiele telefoons de mogelijkheid om gratis mobile games, gemaakt door
bekende ontwikkelaars te downloaden, zoals bijvoorbeeld het met prijzen
overladen spel "Cubes" dat ontwikkeld is door Ojom, een spel ontwikkelaar in
dienst van Jamba. De gebruikers zullen aan niet-opdringerige
reclameboodschappen worden blootgesteld, die op een dynamische manier in het
spel zijn verwerkt en die voortdurend aan verandering onderhevig zullen zijn.
Deze mobile reclame en promotie worden gesponsord door internationale
topmerken zoals: Calvin Klein, Domino's Pizza, Fox, SPIDER-MAN(TM) 3,
Paramount Pictures, What's on TV, Pick Me Up, NME.COM, en eBay.
De mobile in-game reclames zijn gericht op en gesegmenteerd in
"real-time", al naar gelang het gedrag en de antwoorden van de gebruiker en
genereren waardevolle stimuli, zoals wallpapers & film trailers en er is de
mogelijkheid verschillende prijzen te winnen, zoals draagbare mediaspelers of
pizza tegoedbonnen.
Lee Fenton, Directeur Operaties van Jamba, ziet deze wijze van
reclamemaken als een nieuwe bron van inkomsten: "In ons steeds toenemende
streven om aan de behoeftes van consumenten voor mobile entertainment te
voldoen, stelt dit nieuwe aanbod Jamba in staat om zich op nieuwe
gebruikersgroepen te richten. In het marktsegment, waarin de meeste
consumenten mobile games op hun handset spelen, is er slechts een klein
percentage dat ze ook daadwerkelijk "door de lucht" download en er voor
betaalt. In-game reclame is een goede manier om "first time" gebruikers
kennis te laten maken met mobile games."
"We zijn enorm verheugd om onze door reclameboodschappen betaalde
catalogus te hebben kunnen vullen in samenwerking met Jamba, de wereldleider
op het gebied van distributie van digitale content", zei Offer Yehudai, VP
Products en Business Development van innerActive. "Ik ben er heilig van
overtuigd dat dit nieuwe entertainment kanaal ervaringen voor gebruikers zal
creëren en verrijken en dat we een trouw en nog onontgonnen publiek zullen
bereiken, waarmee we een nieuw type interactieve dialoog tussen reclamemakers
en consumenten teweeg zullen brengen."
"De innerActive oplossing geeft Jamba flexibele mogelijkheden voor
dynamische levering van in-content en contextuele multimedia reclame", zei
Ziv Elul, VP Marketing en Strategische Allianties van innerActive. "Door onze
partners door middel van door reclame betaalde games toenemende inkomsten te
bieden - stellen wij hen in staat om mobile gebruikers in G.B. meer diensten
en waardevolle voordelen te bieden."
innerActive verschaft een slim media platform voor de levering van
promoties en reclame in de wereld van mobile media, met een rijke content. De
innerActive oplossing levert relevante contextuele en dynamische reclame voor
reclamecampagnes met een hoge impact, zoals in-content
affirmatiemogelijkheden, click en bel, mobile tegoedbonnen en andere stimuli.
Over innerActive
innerActive Smart Media is in 2005 opgericht en is een vooraanstaande
leverancier van innovatieve, door reclame betaalde, reclamekanalen voor
mobile operators en platforms, media agentschappen en leveranciers van
content.
innerActive's platform maakt op verschillende schalen bruikbare en
dynamische product placement oplossingen mogelijk voor overvloedige media
mobile content, alsmede tegoedbonnen management al naar gelang het profiel
van de gebruiker en zijn consumptiegedrag - en dit alles in een levende
catalogus van mobile games, WAP, applicaties, IM en video.
innerActive heeft zijn commerciële dienst onlangs samen met Cellcom, de
grootste operator van Israël, gelanceerd waarbij gratis mobile content werd
aangeboden.
Voor meer informatie over innerActive Smart Media kunt u terecht op
http://www.inner-active.com.
Over Jamba
Jamba is één van 's werelds toonaangevende leveranciers van digitale
entertainment en bereikt momenteel wereldwijd één op de zes consumenten. Met
een breed aanbod aan mobile producten en diensten, die direct via mobiele
telefoons beschikbaar zijn, verbindt Jamba mensen in 35 verschillende landen
op vijf continenten en in 25 verschillende talen, met hun passie. Populaire
content van bekende merken van over de hele wereld, zoals The Simpsons, het
allernieuwste van alle belangrijke media ondernemingen, alsmede
hooggenoteerde ringtones van top muziekuitgeverijen, mobile games van bekende
game ontwikkelaars plus originele content die exclusief voor mobiele
telefoons is gemaakt, stellen Jamba in staat het publiek te geven wat het
wil, wanneer zij het wil en waar ze het ook maar willen. Jamba is een joint
venture van News Corporation (NYSE: NWS, NWS.A) and VeriSign, Inc. (NASDAQ,
VRSN) en heeft zijn hoofdkwartier in Beverly Hills, Californië en Berlijn,
Duitsland.
Bedrijfscontact:
Offer Yehudai
VP Products en Business Development
InnerActive Smart media
+972-52-8900088
offer@inner-active.com
Ziv Elul
VP Marketing and Strategische Allianties
InnerActive Smart media
+972-52-2690000
ziv@inner-active.com
Bedrijfscontact: Offer Yehudai, VP Products en Business Development, innerActive Smart media, +972-52-8900088, offer@inner-active.com; Ziv Elul, VP Marketing en Strategische Allianties, innerActive Smart media, +972-52-2690000, ziv@inner-active.com