Jamba en innerActive gaan mobile In-Game advertentiedienst uitproberen in G.B.

25/10/2007 17:15



PR Newswire



BERLIJN, October 25 /PRNewswire/ -- Jamba, een van 's werelds leidende leveranciers van digitale entertainment die één op de zes consumenten in de wereld bereikt, en innerActive Smart Media, een leidende leverancier van innovatieve, door reclame betaalde, entertainment kanalen, maakt vandaag de start van een proef bekend met een nieuwe mobile In-Game reclamedienst in G.B..

Deze op consumenten gerichte infotainment proef biedt Britse abonnees van mobiele telefoons de mogelijkheid om gratis mobile games, gemaakt door bekende ontwikkelaars te downloaden, zoals bijvoorbeeld het met prijzen overladen spel "Cubes" dat ontwikkeld is door Ojom, een spel ontwikkelaar in dienst van Jamba. De gebruikers zullen aan niet-opdringerige reclameboodschappen worden blootgesteld, die op een dynamische manier in het spel zijn verwerkt en die voortdurend aan verandering onderhevig zullen zijn. Deze mobile reclame en promotie worden gesponsord door internationale topmerken zoals: Calvin Klein, Domino's Pizza, Fox, SPIDER-MAN(TM) 3, Paramount Pictures, What's on TV, Pick Me Up, NME.COM, en eBay.

De mobile in-game reclames zijn gericht op en gesegmenteerd in "real-time", al naar gelang het gedrag en de antwoorden van de gebruiker en genereren waardevolle stimuli, zoals wallpapers & film trailers en er is de mogelijkheid verschillende prijzen te winnen, zoals draagbare mediaspelers of pizza tegoedbonnen.

Lee Fenton, Directeur Operaties van Jamba, ziet deze wijze van reclamemaken als een nieuwe bron van inkomsten: "In ons steeds toenemende streven om aan de behoeftes van consumenten voor mobile entertainment te voldoen, stelt dit nieuwe aanbod Jamba in staat om zich op nieuwe gebruikersgroepen te richten. In het marktsegment, waarin de meeste consumenten mobile games op hun handset spelen, is er slechts een klein percentage dat ze ook daadwerkelijk "door de lucht" download en er voor betaalt. In-game reclame is een goede manier om "first time" gebruikers kennis te laten maken met mobile games."

"We zijn enorm verheugd om onze door reclameboodschappen betaalde catalogus te hebben kunnen vullen in samenwerking met Jamba, de wereldleider op het gebied van distributie van digitale content", zei Offer Yehudai, VP Products en Business Development van innerActive. "Ik ben er heilig van overtuigd dat dit nieuwe entertainment kanaal ervaringen voor gebruikers zal creëren en verrijken en dat we een trouw en nog onontgonnen publiek zullen bereiken, waarmee we een nieuw type interactieve dialoog tussen reclamemakers en consumenten teweeg zullen brengen."

"De innerActive oplossing geeft Jamba flexibele mogelijkheden voor dynamische levering van in-content en contextuele multimedia reclame", zei Ziv Elul, VP Marketing en Strategische Allianties van innerActive. "Door onze partners door middel van door reclame betaalde games toenemende inkomsten te bieden - stellen wij hen in staat om mobile gebruikers in G.B. meer diensten en waardevolle voordelen te bieden."

innerActive verschaft een slim media platform voor de levering van promoties en reclame in de wereld van mobile media, met een rijke content. De innerActive oplossing levert relevante contextuele en dynamische reclame voor reclamecampagnes met een hoge impact, zoals in-content
affirmatiemogelijkheden, click en bel, mobile tegoedbonnen en andere stimuli.

Over innerActive

innerActive Smart Media is in 2005 opgericht en is een vooraanstaande leverancier van innovatieve, door reclame betaalde, reclamekanalen voor mobile operators en platforms, media agentschappen en leveranciers van content.

innerActive's platform maakt op verschillende schalen bruikbare en dynamische product placement oplossingen mogelijk voor overvloedige media mobile content, alsmede tegoedbonnen management al naar gelang het profiel van de gebruiker en zijn consumptiegedrag - en dit alles in een levende catalogus van mobile games, WAP, applicaties, IM en video.

innerActive heeft zijn commerciële dienst onlangs samen met Cellcom, de grootste operator van Israël, gelanceerd waarbij gratis mobile content werd aangeboden.

Voor meer informatie over innerActive Smart Media kunt u terecht op

http://www.inner-active.com.

Over Jamba

Jamba is één van 's werelds toonaangevende leveranciers van digitale entertainment en bereikt momenteel wereldwijd één op de zes consumenten. Met een breed aanbod aan mobile producten en diensten, die direct via mobiele telefoons beschikbaar zijn, verbindt Jamba mensen in 35 verschillende landen op vijf continenten en in 25 verschillende talen, met hun passie. Populaire content van bekende merken van over de hele wereld, zoals The Simpsons, het allernieuwste van alle belangrijke media ondernemingen, alsmede hooggenoteerde ringtones van top muziekuitgeverijen, mobile games van bekende game ontwikkelaars plus originele content die exclusief voor mobiele telefoons is gemaakt, stellen Jamba in staat het publiek te geven wat het wil, wanneer zij het wil en waar ze het ook maar willen. Jamba is een joint venture van News Corporation (NYSE: NWS, NWS.A) and VeriSign, Inc. (NASDAQ, VRSN) en heeft zijn hoofdkwartier in Beverly Hills, Californië en Berlijn, Duitsland.

Bedrijfscontact:

Offer Yehudai
VP Products en Business Development
InnerActive Smart media
+972-52-8900088
offer@inner-active.com

Ziv Elul
VP Marketing and Strategische Allianties
InnerActive Smart media
+972-52-2690000
ziv@inner-active.com
Bedrijfscontact: Offer Yehudai, VP Products en Business Development, innerActive Smart media, +972-52-8900088, offer@inner-active.com; Ziv Elul, VP Marketing en Strategische Allianties, innerActive Smart media, +972-52-2690000, ziv@inner-active.com