Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Keuze vrouw doorslaggevend bij aankoop keuken
Advies verkoper meest belangrijk bij aankoop keuken

Rotterdam ­ 25 oktober 2007. Het advies van de verkoper is volgens de Nederlandse consument met name belangrijk bij de aankoop van een nieuwe keuken. De verkoper kan zich hierbij het best richten op de vrouw, aangezien de keuze van de vrouw volgens de meerderheid (83%) van de consumenten doorslaggevend is bij de aankoop. Dit blijkt uit een onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ongeveer 1400 consumenten uit het panel DeelUwMening.nl.

Keuze vrouw doorslaggevend
Bij de aankoop van doe-het-zelf producten heeft de vrouw meestal de doorslaggevende keuze. Dit geldt vooral voor producten waarbij het uiterlijk belangrijk is en die bepalend zijn voor de inrichting van de woning, zoals decoratieve accessoires, keukens, badkamer meubels en tegels. Alleen bij aankoop van een boormachine is de keuze van de man doorslaggevend.

Advies verkoper meest belangrijk bij keuken
Het advies van de verkoper blijkt voor consumenten het meest belangrijk te zijn bij de aankoop van een keuken. Het advies is aanzienlijk minder belangrijk voor producten zoals de WC (2%) en decoratieve accessoires (1%). Verder valt op dat voor de aankoop van een keuken vaker een winkel wordt bezocht voordat wordt overgegaan tot een aankoop dan voor de andere producten, men geeft aan gemiddeld 3,6 keer een winkel te bezoeken voordat een keuken wordt gekocht.