Greetz steunt de strijd tegen borstkanker met Pink Post

25/10/2007 10:27



Het PR Bureau



Greetz steunt de strijd tegen borstkanker met Pink Post:

Nederlanders steken hart onder riem met roze kaart

Hoofddorp, donderdag 25 oktober - Via pinkpost.nl, een initiatief van Greetz en Pink Ribbon Magazine.nl, kunnen Nederlanders de hele maand oktober vrouwen met borstkanker een hart onder de riem steken met speciaal ontworpen wenskaarten. Naast een hartverwarmende boodschap, steunt deze actie ook de strijd tegen borstkanker op een andere manier. Want voor elke kaart die wordt verstuurd via PinkPost.nl doneert Greetz 100 procent van de winst aan Stichting Pink Ribbon. Deze actie wordt dit jaar voor het eerst gehouden.

Een kaartje doet goed
De maand oktober staat in het teken van borstkanker om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van de risico's op en het leven met borstkanker. Op allerlei manieren wordt in deze maand aandacht gevraagd voor de strijd tegen borstkanker. Ook Greetz ondersteunt deze strijd met het initiatief Greetz Pink Post.

"Ook wij dragen graag ons steentje bij. En wij doen dit door mensen bij elkaar te brengen. Want soms wil je iets bijzonders voor elkaar doen. En een kaartje in de bus doet gewoon goed, het is als een cadeautje," aldus Johan van Vulpen, directeur van Greetz. "We hopen dan ook dat het een groot succes wordt. Want hoe meer Pink Post - kaarten er worden verstuurd, des te hoger de opbrengst voor de Stichting!". Voor elke kaart die wordt verstuurd via Pink Post, doneert Greetz 100 procent van de winst aan Pink Ribbon.

Hoe het werkt
Via www.pinkpost.nl kan iedereen die maar wil borstkankerpatiënten een hart onder de riem steken door hen via internet een echte wenskaart te sturen. Dit kan door naar pinkpost.nl te surfen en op de button 'maak een kaart' te klikken. Na het invullen van naam en e-mailadres, wordt een voornaam en wat persoonlijke informatie gegeven van iemand die zich heeft aangemeld en graag een steunbetuiging wil ontvangen. Daarna kan direct begonnen worden met het samenstellen van een wenskaart in vier eenvoudige stappen. Greetz zorgt er ten slotte voor dat het juiste adres wordt ingevuld op de envelop. Goed om te weten: wenskaarten die voor 15:00 worden gemaakt, liggen de volgende dag op de deurmat van de ontvanger. Naast een kaart versturen, is het voor borstkanker patiënten ook mogelijk om op de website aan te geven graag een kaart te willen ontvangen bij wijze van steuntje in de rug.

Over Pink Ribbon
Stichting Pink Ribbon organiseert jaarlijks de 'Oktober Borstkankermaand'. Pink Ribbon wil iedereen bewust maken van de risico's op en het leven met borstkanker. Meer informatie over Pink Ribbon is te vinden op www.pinkribbon.nl.

Over Pink Ribbon Magazine
Pink Ribbon Magazine komt jaarlijks uit in oktober en is een initiatief van Sanoma Uitgevers. De opbrengst van het blad gaat voor 100% naar Stichting Pink Ribbon. Meer informatie over Pink Ribbon Magazine is te vinden op www.pinkribbonmagazine.nl

Over Greetz
Greetz is de eerste online service waar je echte wenskaarten kunt versturen. Greetz helpt je attent en betrokken te zijn op momenten dat je iets bijzonders voor elkaar wilt doen. De verzender bepaalt zelf hoe de wenskaart eruit komt te zien. Je hebt de keuze uit een kaart met eigen foto of uit één van de ruim 1000 beelden uit de collectie. Daarnaast bepaal je zelf de tekst en de verdere vormgeving van de wenskaart. De kaart ligt de volgende dag op de mat bij de geadresseerde. Greetz heeft op deze wijze de afgelopen periode al miljoenen kaarten verstuurd. Greetz heeft een Thuiswinkel Waarborg.

Greetz heeft de ambitie om wereldwijd marktleider te zijn voor het versturen van echte wenskaarten via internet. In samenwerking met partners als Xerox en de nationale postbedrijven, maakt Greetz het mogelijk om nog dezelfde dag een persoonlijke wenskaart te versturen. Niet alleen vanuit Nederland, maar vanuit waar ook ter wereld. Greetz heeft dit al mogelijk gemaakt in Nederland, België en de Verenigde Staten. De rest van de wereld volgt spoedig.

Greetz(R) is een geregistreerd merk van internetbedrijf Venspro. www.greetz.nl


- Einde bericht -





http://www.greetz.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie -