Ingezonden persbericht


Persbericht
24 oktober 2007

INTERCONTINENTAL HOTELS GROUP (IHG) KONDIGT
WERELDWIJD NIEUW BEGIN VOOR HET HOLIDAY INN®-MERK AAN

InterContinental Hotels Group (IHG) heeft gisteren een wereldwijd nieuw begin aangekondigd voor de hele Holiday Inn®-familie, die de merken Holiday Inn, Express by Holiday Inn en Holiday Inn Express® omvat.

Alle Holiday Inn-hotels zullen dit programma voor een nieuw begin moeten verwezenlijken om zo het merkimago te moderniseren, de kwaliteit te verbeteren en voor uniformiteit binnen de groep te zorgen. Het nieuwe begin zal een nieuwe servicebelofte, een opgefriste ontvangst en opgesmukte kamers inhouden. De nieuwe uithangborden zullen worden geplaatst van zodra de hotels het programma met succes hebben uitgevoerd; het resultaat is dan een fris en modern merkimago. Men verwacht dat alle Holiday Inn-hotels die momenteel open of in ontwikkeling zijn, tegen eind 2010 klaar zullen zijn met de realisatie van dit programma; voor de eerste 'showcase'-hotels van de nieuwe stijl op de grootste markten zal dat vanaf het voorjaar van 2008 zijn.

In het kader van dit proces zullen alle Express by Holiday Inn-hotels in heel Europa, het Midden-Oosten, Afrika (EMEA) en Pacifisch Azië Holiday Inn Express-vestigingen worden, net als in Noord- en Zuid-Amerika. Dankzij het wereldwijde consequente Holiday Inn-merkimago kan IHG ervoor zorgen dat klanten en eigenaars op elk van onze markten van de nodige investeringen en ervaring op het vlak van innovatie en design kunnen genieten; tegelijkertijd zal zo het belangrijke onderscheid tussen de merkidentiteiten en hun doelpubliek behouden blijven.

Holiday Inn, dat in 1952 werd opgericht, is een van 's werelds meest vermaarde hotelmerken met meer dan 400.000 kamers (3.125 hotels) en meer dan 110.000 kamers (942 hotels) in ontwikkeling. Het aantal ontwikkelingen in de pijplijn blijft snel groeien: in het derde kwartaal van 2007 kwamen er meer dan 16.000 kamers bij, 6% meer dan in het derde kwartaal van 2006.

IHG heeft in EMEA een portefeuille van 330 Holiday Inns (51.458 kamers) en 176 Express by Holiday Inns (18.323), terwijl er 115 hotels in de gecombineerde pijplijn zitten. Met 116 hotels (17.300 kamers) is Holiday Inn het grootste full-service hotelmerk in het Verenigd Koninkrijk en ook het toonaangevende hotel voor zakenreizen in Europa. De eerste Holiday Inn-vestiging in Europa opende in 1968 zijn deuren in het Nederlandse Leiden, terwijl het eerste Britse hotel in 1971 openging in Leicester. Express by Holiday Inn, dat sinds 2000 zeven keer verkozen werd tot 'Best budget' hotelketen bij de Business Traveller Awards, telt momenteel 109 vestigingen (11.322 kamers) in het Verenigd Koninkrijk.

"Dit is een belangrijk moment in het bestaan van Holiday Inn. We zijn het grootste merk en één van de meest succesvolle merken in de hotelsector; dit nieuwe begin zal ons helpen die positie te behouden. We hebben heel wat tijd gestoken in het verzamelen van de nodige feiten en inzichten om deze veranderingen te kunnen doorvoeren, in samenwerking met onze eigenaars. Elke dag zien honderden miljoenen mensen over de hele wereld het Holiday Inn-uithangbord. De veranderingen die we doorvoeren, zullen ervoor zorgen dat het Holiday Inn-merk de toekomst tegemoet kan zien met een sterk nieuw imago en zelfvertrouwen. We willen dat onze gasten de komende 50 jaar zoveel van de Holiday Inn-hotels kunnen genieten als ze de voorbije 50 jaar hebben gedaan," aldus Andrew Cosslett, Chief Executive Officer van IHG, die de plannen bekendmaakte aan een publiek van ruim 4.500 hoteleigenaars, managers en investeerders op de jaarlijkse Amerika-conferentie van IHG in Dallas.

Door beter tegemoet te komen aan de behoeften en verwachtingen van gasten, verwacht IHG dat dit programma de Holiday Inn-hotels in staat zal stellen om een beduidend grotere omzet per beschikbare kamer (RevPAR, Revenu per available room) te realiseren; de eigenaars van die hotels moeten zo hun "return on investment" zien stijgen. Om het nieuwe begin voor het Holiday Inn®-merk mogelijk te maken en de vereiste service- en kwaliteitsniveaus te halen, zullen eigenaars en franchisenemers over een periode van drie jaar tot $1 miljard investeren.

De elementen van dit programma zijn:


· Hertekende uithangborden: Holiday Inn gaat zijn uithangborden drastisch veranderen - het alombekende logo zal evolueren, de typische groene kleur wordt opgefrist en de huidige schildvorm verdwijnt. Wereldwijd gaat het merk meer dan 11.000 uithangborden vervangen om deze frisse, moderne look weer te geven. De hertekende uithangborden zullen ook worden verwerkt in designelementen in elk van de meer dan 3.100 hotellobby's en meer dan 400.000 kamers.


· Opgefriste kamers: een frisse, propere en uitnodigende slaapkamer zal voor een gevoel van comfort en gemak zorgen, met bedspreien, kussenslopen en een kussenmenu. Badkamers krijgen betere voorzieningen, zoals een karakteristiek douchegordijn met een gebogen stang en een elegant wagentje met toiletartikelen voor een verkwikkende, hedendaagse badervaring.


· Een warm welkom: een nieuwe, karakteristieke inkomhal - met een nieuwe, speciale verlichting, inrichting en receptie - zal voor een hartelijker onthaal zorgen dat universeel herkenbaar en uniek voor het merk is. De gasten mogen zich aan een interactiever en efficiënter incheckproces verwachten, terwijl gepersonaliseerde muziek en geuren voor een ervaring zullen zorgen die alle zintuigen prikkelt.


· Nieuwe servicebelofte: aangezien een bijzondere hotelervaring niet mogelijk is met alleen maar uiterlijkheden en een product, heeft Holiday Inn zich geëngageerd voor een service die de beste in zijn klasse is. In het kader van het nieuwe begin zal werk worden gemaakt van een nieuwe servicecultuur - "Stay Real" genaamd. Deze servicecultuur zal de houding en de vaardigheden van het personeel verbeteren, zodat men de gasten zo goed mogelijk van dienst kan zijn door hen als echte mensen te behandelen en door consequent de correcte service te verstrekken waarvoor Holiday Inn bekend staat.


- einde -

Afbeeldingen:

De pers kan afbeeldingen in hoge resolutie in verband met dit bericht gratis downloaden op http://www.vismedia.co.uk (codewoord: garance)

Opmerking voor redacteurs:

InterContinental Hotels Group PLC (IHG) uit Groot-Brittannië (LON:IHG, NYSE:IHG (ADRs)) is de grootste hotelgroep ter wereld wat het aantal kamers betreft. Via verschillende dochterondernemingen bezit, beheert, leaset of geeft IHG concessies voor ruim 3.800 hotels en meer dan 563.000 kamers in bijna 100 landen en gebieden over de hele wereld. IHG heeft een portefeuille erkende en vermaarde hotelmerken, waaronder InterContinental® Hotels & Resorts, Crowne Plaza® Hotels & Resorts, Holiday Inn® Hotels and Resorts, Holiday Inn Express®, Staybridge Suites®, Candlewood Suites® en Hotel Indigo®, en beheert ook 's werelds grootste getrouwheidsprogramma voor hotels, Priority Club® Rewards genaamd, dat wereldwijd meer dan 33 miljoen leden telt.

IHG's portefeuille (dd. 30 juni 2007) in de Benelux bestaat uit 30 hotels, waar onder een InterContinental, negen Crowne Plaza, 14 Holiday Inn en zes Express by Holiday Inn hotels.

Als oprichter van het International Hotels and Environment Initiative (IHEI) was de onderneming verantwoordelijk voor het eerste samenwerkingsverband in de hotelsector op het vlak van het milieu. Het IHEI legde de grondslag voor het Toeristisch Partnerschap dat in 2004 werd gelanceerd door het International Business Leaders Forum, waarvan IHG nog altijd lid is. Het milieu en de plaatselijke gemeenschappen blijven centraal staan in IHG's wereldwijde focus op bedrijfsverantwoordelijkheid.

IHG biedt informatie en online boekingen voor al zijn hotelmerken op http://www.ihg.com en informatie over het Priority Club Rewards-programma op http://www.priorityclub.com

Het laatste nieuws over IHG vindt u in ons online Press Office op http://www.ihg.com/media

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

Trimedia Benelux
Garance Bongers
06-053347429
Daniëlle de la Mar
023-750 32 10
ddelamar@trimediabenelux.com

Nieuw begin voor Holiday Inn - Persinformatie

"There is no question that you either take charge of change - or change will take charge of you." Kemmons Wilson, oprichter van Holiday Inn

Enkele feiten: Holiday Inn en Holiday Inn Express


. Het in 1952 opgerichte Holiday Inn is met 3.125 hotels één van 's werelds meest vermaarde hotelmerken.


. Wereldwijd 100 miljoen overnachtingen per jaar.


. Elke seconde komen ergens ter wereld drie mensen in een Holiday Inn aan.


. 9 op 10 reizigers hebben ooit in een Holiday Inn verbleven - meer dan gelijk welk ander merk.


. Elke nacht verblijven meer dan 300.000 mensen in een Holiday Inn of Holiday Inn Express.


. Holiday Inn wordt genoemd in liedjesteksten van Elton John, Robbie Williams en rappers Snoop Dogg en Chingy (en 47 andere liedjes.).


. Momenteel vertegenwoordigt Holiday Inn bijna 30 procent van het middensegment voor voeding en drank in de VS; Holiday Inn Express vertegenwoordigt 17%.


. Met zijn 116 hotels (17.300 kamers) is Holiday Inn het grootste full-service hotelmerk in het Verenigd Koninkrijk. N.B.: het Verenigd Koninkrijk telt ook nog eens 109 Express by Holiday Inn-hotels.


. Holiday Inn is al 22 jaar actief in China en is het grootste internationale hotelmerk wat het aantal hotels betreft. In China zijn er momenteel 36 Holiday Inns actief en 24 in ontwikkeling; er zijn acht Holiday Inn Express-vestigingen en 19 in ontwikkeling.


. In 1995 was Holiday Inn de eerste hotelketen ter wereld waarvoor internetboekingen mogelijk waren.


. Holiday Inn Express, dat in 1991 werd gelanceerd, was de snelst groeiende hotelketen ooit: van 0 naar 1.000 hotels in 10 jaar.


. De Holiday Inn-websites ontvangen dagelijks meer dan 100.000 unieke bezoekers.

Enkele feiten: focus op kwaliteit


. Sinds 2003 besteden we meer aandacht aan kwaliteitsnormen; elk jaar sluiten we 160 hotels (20.000 kamers) die de Holiday Inn- of Holiday Inn Express-merknaam niet langer efficiënt vertegenwoordigen en vervangen we ze door nieuwe hotels.


. We verwachten dat we tegen eind 2010 zo'n 1.000 hotels (140.000 kamers) zullen hebben gesloten - een derde van ons huidige Holiday Inn-totaal.


. Tegelijkertijd heeft het Holiday Inn-merk nog nooit eerder in de laatste 20 jaar zoveel akkoorden getekend; bijna 1.000 hotels zitten in de pijplijn.


. Wereldwijd openen we één hotel per dag en sluiten we een akkoord voor twee.


. De voorbije drie jaar hebben we meer dan 700 nieuwe hotels (bruto) geopend.


. Het dalende aantal kamers in combinatie met een agressieve groei van nieuwe hotels zal tegen eind 2010 tot een vervanging van ruim 1/3 van ons aanbod leiden en zal over de hele wereld een product van een consequent hoge kwaliteit garanderen.

Enkele feiten: het nieuwe begin


. De voorbije twee jaar heeft IHG het grootste consumentenonderzoek in de sector uitgevoerd, onder meer dan 100 verschillende merken en meer dan 18.000 mensen.


. Dit uitgebreide marktonderzoek was de grondslag voor de veranderingen die IHG doorvoert bij de Holiday Inn-merken.


. We concentreren ons op de dingen die onze gasten het belangrijkst vinden. Volgens hen bestaat een goed hotelverblijf voor 90 procent uit een moderne, propere, veilige kamer met een efficiënte, vriendelijke service die een goede nachtrust garandeert.

Onderzoeksresultaten

|Prioriteiten van gasten         |Nieuw begin voor Holiday Inn    |
|Een modern gebouw dat er modern |Nieuwe uithangborden,           |
|en stijlvol uitziet en aanvoelt |buitenverlichting en tuinaanleg |
|                                |Modern nieuw merkimago en       |
|                                |uithangborden                   |
|Hartelijke en efficiënte        |Gemoderniseerde lobby's         |
|ontvangst bij aankomst in het   |Zintuiglijk merkimago - unieke  |
|hotel                           |merkgeur en geluid              |
|                                |Ordelijke front-desk            |
|Vriendelijke, attente service   |Servicebelofte - 'Stay Real'    |
|                                |voor echte mensen, echte service|
|                                |                                |
|Comfortabele bedden en geschikte|Kenmerkend 'comfort'-beddengoed |
|badkamers                       |Weldadige douches               |

. Het gaat om de eerste grote verandering van het Holiday Inn-logo in meer dan 50 jaar.


. Het eerste hotel van de nieuwe stijl zal zijn deuren openen in het voorjaar van 2008.


. We verwachten 150 hotels per maand te kunnen lanceren; tegen eind 2010 zal ons volledig aanbod dan vernieuwd zijn.

Enkele feiten: de reissector


. De komende vijf jaar zal de hotelsector meer dan één miljoen nieuwe kamers nodig hebben - meer dan de helft daarvan in het middenklassesegment.


. Tegen 2010 verwacht men 1,4 miljard internetgebruikers, tegenover 870 miljoen nu.


. Meer goedkope vluchten betekenen meer reizigers.


. Uit cijfers van de Civil Aviation Authority in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat het aantal vliegtuigpassagiers die langs Britse luchthavens passeren, met zo'n 5% per jaar groeit (235 miljoen bewegingen in 2006, 5% meer dan het jaar voordien).


. Volgens de Federal Aviation Authority is het Amerikaanse commerciële luchtverkeer met 7% gestegen tussen 2004 en 2006; men verwacht dat er in 2015 een miljard vliegtuigpassagiers zullen zijn.


. De wereldwijde vraag naar kamers en het beperkte aantal nieuwe kamers resulteert in verdere prijsstijgingen.


. Men verwacht dat China in 2014 de grootste markt voor reisbestemmingen ter wereld zal zijn en dat tegen 2020 ruim 100 miljoen Chinezen naar een bestemming buiten China zullen reizen (World Tourism Organisation).


. Waar wegen zijn, wordt gereisd en zijn hotels nodig; in China wordt aan 85.000 km nieuwe snelwegen gewerkt om de grote steden met elkaar te verbinden, net zoals Eisenhower in de jaren vijftig deed in de VS. Holiday Inn gaat dus 'waar het tarmac gaat'.


---- --