Ingezonden persbericht


Bezoekers Zoover.nl geven 9 % van de hotels een onvoldoende

Vakantiegangers tevreden over Nederlandse hotels

Nijmegen, oktober 2007 ­ Nederlanders zijn over het algemeen tevreden over Nederlandse hotels. Dit blijkt uit de beoordelingen van meer dan 1800 Nederlandse hotels op www.zoover.nl. Gemiddeld geeft de bezoeker een waardering van 7,7 voor het verblijf in het hotel. Toch scoort ook een percentage onder de maat. Zo krijgt negen procent van de hotels een onvoldoende. Geen sfeer, slechte service, de staat van de kamers en geluidsoverlast spelen hierin een belangrijke rol.

Verwachtingspatroon
Opvallend is dat niet alleen hotels met vijf sterren een hoge waardering krijgen. Directeur Rob Driessen: "Dat heeft te maken met het verwachtingspatroon van de gast. Bezoekers verwachten bij een vijf sterren hotel nu eenmaal meer van de service dan bij een hotel met één ster." Dit blijkt eveneens uit de gemiddelde scores op de prijs/kwaliteit verhouding. "Goedkope hotels scoren hier vaak net zo goed als de duurdere onderkomens", aldus Driessen. De bezoeker is over het algemeen tevreden over de kwaliteit die hij voor de prijs krijgt. De waardering hiervoor ligt op een gemiddelde van 7,5. Twaalf procent van de hotels krijgt op dit criterium een onvoldoende.

Gesteld op rust
Veel Nederlanders lijken gesteld te zijn op een rustig vakantieverblijf. Dit blijkt uit de opmerkingen over rust en de klachten over geluidsoverlast rond het hotel. Opvallend is dat ook stankoverlast regelmatig genoemd wordt. Daarnaast dienen de bedden goed te zijn. De Nederlandse toerist stelt er prijs op dat de bedden niet te hard of te klein zijn. Tenslotte moeten ook de medetoeristen van het hotel niet voor te veel ergernis te zorgen. Op Zoover zijn veel klachten terug te lezen over het asociale gedrag van andere reizigers.

Kindvriendelijkheid
Op de kindvriendelijkheid van de hotels valt ook het een en ander aan te merken. Meer dan vijftien procent van de hotels krijgt hiervoor een onvoldoende. Volgens Rob Driessen is dit geen reden tot ongerustheid: "Een aantal zakenhotels is nu eenmaal niet gericht op kinderen. Deze hotels zullen daarom nooit hoog scoren op kindvriendelijkheid." De gemiddelde score voor kindvriendelijkheid is 7,2.

Over zoover.nl
www.Zoover.nl is een onafhankelijke en gratis vakantiewebsite waarop vakantiebestemmingen en accommodaties zoals hotels, appartementen, vakantieparken, en campings worden beoordeeld. Door reizigers, voor reizigers. Daarnaast is direct te zien waar een accommodatie geboekt kan worden en kunnen er vakantiefoto's en -video's worden toegevoegd. Verder wordt er wekelijks een digitale nieuwsbrief verstuurd waarin de aanbiedingen van de beste accommodaties zijn opgenomen.



Ingezonden persbericht