PC titels VNU Media naar HUB Uitgevers
24/10/2007 15:00
Creative Venue BV
VNU Media verkoopt haar PC portfolio bestaande uit PCM, Power Unlimited, de Nederlandse licentie voor Gizmodo (een gadget log) en haar aandeel in Computer Idee, een joint-venture met Sanoma Mens Magazines (SMM). De nieuwe eigenaar, HUB Uitgevers uit Haarlem, neemt alle activiteiten en medewerkers per 1 november 2007 in zijn geheel over.
HUB Uitgevers dat in 1993 met haar activiteiten begon, groeit met deze aankoop uit tot één van de grootste IT-uitgeverijen in de Benelux. Met ruim dertig verschillende consumententitels en b-to-b titels bedient HUB Uitgevers vrijwel elk segment in de IT-industrie. HUB is uitgever van onder meer PC Active, Vives, PC Consument, PC Plus en Home Entertainment Today (HET). Daarnaast zijn zij ook verantwoordelijk voor Customer media titels zoals het grootste fietsblad van Nederland Tring.
Vorige maand maakte VNU Media bij de aankondiging van de verkoop van de modetitels Textilia en Schoenvisie al bekend in gesprek te zijn met geïnteresseerde partijen over de verkoop van haar PC titels. Zoals inmiddels bekend wil VNU Media zich als multimediaal uitgeefbedrijf de komende jaren nadrukkelijk richten op het versterken van haar positie op zowel de recruitment markt als de groot zakelijke markt. Zowel de print als online activiteiten bieden een uitstekend perspectief daartoe. Als gevolg van deze strategie overweegt VNU Media, zoals in september jongstleden aangekondigd, ook de verkoop van haar management portfolio (Management Team en Sprout).
In februari 2007 werd VNU Media door private equity onderneming 3i overgenomen van The Nielsen Company. De overname door 3i biedt het bedrijf diverse mogelijkheden om de komende jaren snel te groeien.
http://www.vnumedia.nl