Nummer
2007436BW
Datum
23 oktober 2007
Meer tevredenheid bij klanten Welzorg
Tilburg gaat door met contract scootmobielen en rolstoelen
De reorganisatie van Welzorg, die in de eerste helft van 2007 tot veel klachten leidde, is
gedeeltelijk teruggedraaid. Welzorg, leverancier van scootmobielen en rolstoelen, heeft
een aantal grote verbeterslagen gemaakt door weer vanuit de vestiging in Tilburg te gaan Bezoekadres
werken. Naar aanleiding van de resultaten die Welzorg heeft geboekt is afgesproken dat het Stadhuisplein 130
contract met de gemeente Tilburg wordt voortgezet. Dit zijn de conclusies uit het gesprek
dat eind vorige week is gevoerd tussen Welzorg en de gemeente Tilburg. Postadres
Postbus 90155
Aangedrongen 5000 LH Tilburg
Opvallend is dat met de terugkeer van Welzorg naar de vestiging in Tilburg het aantal
klachten fors is afgenomen. Klachten worden ook beter en sneller opgepakt. Uit metingen Doorkiesnummer
blijkt bovendien dat de klant doorgaans tevreden is over de leveringen en de reparaties. 013 542 99 52
Wethouder Els Aarts (zorg) voerde de besprekingen met Welzorg en is tevreden met de Faxnummer
resultaten. "We hebben er stevig op aangedrongen dat de klanten sneller en beter geholpen 013 542 88 95
worden. De klachtenstroom is nagenoeg tot stilstand gebracht. Dat stelt mij gerust. We
blijven echter alert."
Doorlooptijd
Het algemene beeld is dat het serviceniveau van Welzorg aanzienlijk is verbeterd. Dat is te
zien aan de levertijden van de hulpmiddelen, de doorlooptijden van de reparaties, afname
van klachten en verbetering van de klanttevredenheid. De levertijden zijn in korte tijd met
60% afgenomen. De doorlooptijd van de reparaties is sterk teruggelopen. Waar mogelijk
worden reparaties binnen 24 uur uitgevoerd. Indien dat niet mogelijk is, bijvoorbeeld bij
hulpmiddelen en onderdelen die schaarser zijn, zoekt Welzorg in overleg met de klant een
oplossing door bijvoorbeeld een leenmiddel te verstrekken. Servicedienst
Welzorg heeft sinds kort ook zogenoemde inrijmiddagen. Op dinsdag- en donderdagmidag
kunnen klanten tussen 13.00 en 17.00 uur zonder afspraak kleine gebreken aan hun Faciliteiten
scootmobiel of rolstoel laten verhelpen bij Welzorg aan de Kraaivenstraat 34. Personele en Juridische Zaken
Informatisering
Extra personeel Financiële Administratie
Onlangs is het landelijke distributiecentrum van Welzorg in Almere afgebrand. Dat heeft Communicatie
als gevolg dat Welzorg alle middelen opnieuw bij de producenten bestelt, waardoor Juridische Zaken
tijdelijk de levertijd beperkt op kan lopen. Indien nodig zoekt Welzorg naar andere
oplossingen door samen te werken met collega-leveranciers. Verder is afgesproken dat
Welzorg zowel de levertijden als de reparatietijden verder terugdringt door extra inzet van
personeel. Over drie maanden bespreekt de gemeente Tilburg de voortgang van de
resultaten weer met Welzorg.