Nummer 
                                                                             2007436BW 



                                                                             Datum 

                                                                             23 oktober 2007 






Meer tevredenheid bij klanten Welzorg  
Tilburg gaat door met contract scootmobielen en rolstoelen 
De reorganisatie van Welzorg, die in de eerste helft van 2007 tot veel klachten leidde, is 
gedeeltelijk teruggedraaid. Welzorg, leverancier van scootmobielen en rolstoelen,  heeft 
een aantal grote verbeterslagen gemaakt door weer vanuit de vestiging in Tilburg te gaan        Bezoekadres 
werken. Naar aanleiding van de resultaten die Welzorg heeft geboekt is afgesproken dat het  Stadhuisplein 130 
contract met de gemeente Tilburg wordt voortgezet. Dit zijn de conclusies uit het gesprek        
dat eind vorige week is gevoerd tussen Welzorg en de gemeente Tilburg.                          Postadres 
                                                                                                Postbus 90155 
Aangedrongen                                                                                    5000 LH  Tilburg 
Opvallend is dat met de terugkeer van Welzorg naar de vestiging in Tilburg het aantal            
klachten fors is afgenomen. Klachten worden ook beter en sneller opgepakt. Uit metingen         Doorkiesnummer 
blijkt bovendien dat de klant doorgaans tevreden is over de leveringen en de reparaties.        013 542 99 52 
Wethouder Els Aarts (zorg) voerde de besprekingen met Welzorg en is tevreden met de             Faxnummer 
resultaten. "We hebben er stevig op aangedrongen dat de klanten sneller en beter geholpen       013 542 88 95 
worden. De klachtenstroom is nagenoeg tot stilstand gebracht. Dat stelt mij gerust. We           
blijven echter alert."                                                                           

Doorlooptijd                                                                                     
Het algemene beeld is dat het serviceniveau van Welzorg aanzienlijk is verbeterd. Dat is te      
zien aan de levertijden van de hulpmiddelen, de doorlooptijden van de reparaties, afname         
van klachten en verbetering van de klanttevredenheid. De levertijden zijn in korte tijd met      
60% afgenomen. De doorlooptijd van de reparaties is sterk teruggelopen. Waar mogelijk            
worden reparaties binnen 24 uur uitgevoerd. Indien dat niet mogelijk is, bijvoorbeeld bij        
hulpmiddelen en onderdelen die schaarser zijn, zoekt Welzorg in overleg met de klant een         
oplossing door bijvoorbeeld een leenmiddel te verstrekken.                                      Servicedienst 
Welzorg heeft sinds kort ook zogenoemde inrijmiddagen. Op dinsdag- en donderdagmidag               
kunnen klanten tussen 13.00 en 17.00 uur zonder afspraak kleine gebreken aan hun                Faciliteiten 
scootmobiel of rolstoel laten verhelpen bij Welzorg aan de Kraaivenstraat 34.                   Personele en Juridische Zaken 
                                                                                                Informatisering 
Extra personeel                                                                                 Financiële Administratie 
Onlangs is het landelijke distributiecentrum van Welzorg in Almere afgebrand. Dat heeft         Communicatie 
als gevolg dat Welzorg alle middelen opnieuw bij de producenten bestelt, waardoor                 Juridische Zaken 
tijdelijk de levertijd beperkt op kan lopen. Indien nodig zoekt Welzorg naar andere              
oplossingen door samen te werken met collega-leveranciers. Verder is afgesproken dat                           
Welzorg zowel de levertijden als de reparatietijden verder terugdringt door extra inzet van 
personeel. Over drie maanden bespreekt de gemeente Tilburg de voortgang van de 
resultaten weer met Welzorg.