Gemeente Rotterdam

Rotterdammers kunnen vanaf 23 oktober gemeentelijke zaken regelen via Mijn Loket op de website www.rotterdam.nl. Mijn Loket is een belangrijk onderdeel van de gemeentelijke digitale dienstverlening. Iedere Rotterdammer met een DigiD en toegang tot het internet kan zich bij het loket op www.rotterdam.nl aanmelden en gebruik maken van maatwerk dienstverlening.

Campagneposter Mijn Loket Een belangrijke verbetering is dat niet telkens opnieuw de eigen gegevens hoeven te worden ingevuld als een persoon zich eenmaal geregistreerd heeft. Daarnaast kan men via Mijn Loket nieuws van de gemeente ontvangen op basis van opgegeven interesses.

Een kleine greep wat u verder via Mijn Loket met de gemeente kunt regelen:

* Status bekijken van uw aanvragen bij de gemeente;
* Aanvragen van een afschrift van uw persoonslijst (een lijst met uw persoonsgegevens zoals u bij de gemeente staat geregistreerd);
* Aanvragen van een uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA);

* Aanvragen van een afschrift van een akte van de Burgerlijk Stand;
* Het regelen van uw naamgebruik;

* Een afspraak plannen voor het aanvragen van uw paspoort of rijbewijs bij één van de stadswinkels.

De gemeente Rotterdam werkt hard aan goede dienstverlening. Rotterdammers kunnen voor informatie 24 uur per dag terecht op www.rotterdam.nl en bij 0800-1545. Daarnaast kunnen zij tijdens openingstijden langsgaan bij één van de stadswinkels. Met Mijn Loket zet de gemeente een belangrijke stap voor de gemeentelijke dienstverlening via www.rotterdam.nl.