Rotterdammers kunnen vanaf 23 oktober gemeentelijke zaken regelen via
Mijn Loket op de website www.rotterdam.nl. Mijn Loket is een
belangrijk onderdeel van de gemeentelijke digitale dienstverlening.
Iedere Rotterdammer met een DigiD en toegang tot het internet kan zich
bij het loket op www.rotterdam.nl aanmelden en gebruik maken van
maatwerk dienstverlening.
Campagneposter Mijn Loket Een belangrijke verbetering is dat niet
telkens opnieuw de eigen gegevens hoeven te worden ingevuld als een
persoon zich eenmaal geregistreerd heeft. Daarnaast kan men via Mijn
Loket nieuws van de gemeente ontvangen op basis van opgegeven
interesses.
Een kleine greep wat u verder via Mijn Loket met de gemeente kunt
regelen:
* Status bekijken van uw aanvragen bij de gemeente;
* Aanvragen van een afschrift van uw persoonslijst (een lijst met uw
persoonsgegevens zoals u bij de gemeente staat geregistreerd);
* Aanvragen van een uittreksel uit de Gemeentelijke
Basisadministratie (GBA);
* Aanvragen van een afschrift van een akte van de Burgerlijk Stand;
* Het regelen van uw naamgebruik;
* Een afspraak plannen voor het aanvragen van uw paspoort of
rijbewijs bij één van de stadswinkels.
De gemeente Rotterdam werkt hard aan goede dienstverlening.
Rotterdammers kunnen voor informatie 24 uur per dag terecht op
www.rotterdam.nl en bij 0800-1545. Daarnaast kunnen zij tijdens
openingstijden langsgaan bij één van de stadswinkels. Met Mijn Loket
zet de gemeente een belangrijke stap voor de gemeentelijke
dienstverlening via www.rotterdam.nl.
Gemeente Rotterdam