Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Van: Joost Meijer
Datum: 23 oktober 2007
Betreft: Nieuwe publieksbalie en digitaal loket geopend

NIEUWE PUBLIEKSBALIE EN DIGITAAL LOKET GEOPEND

Burgemeester Willeme van Dinkelland heeft dinsdagochtend de nieuwe publieksbalie en het digitaal loket van de gemeente Dinkelland geopend. De eerste klant in het nieuwe gemeentehuis werd door Burgemeester Willeme ontvangen met bloemen. Met de publieksbalie en het digitaal loket krijgt het dienstverleningsconcept van de gemeente steeds meer vorm.

In de hal van het nieuwe gemeentehuis wacht de klant een gastvrije ontvangst en krijgt hij 1 aanspreekpunt, een zogenaamde accountmanager, die hem van het begin tot eind met zijn aanvraag helpt en hem ook tussentijds op de hoogte houdt over de afhandeling van zijn aanvraag. Voor de mensen die liever vanuit huis hun zaken met de gemeente regelen, heeft Dinkelland een nieuw digitaal loket op de eveneens vernieuwde website geopend. Met dit digitaal loket kunnen mensen steeds meer zaken langs de digitale weg regelen. Het is nu al mogelijk om een klacht of melding over de openbare ruimte en een verhuizing volledig digitaal via de website door te geven. Daarnaast bevat het digitaal loket informatie over ongeveer 130 producten die door inwoners geraadpleegd kan worden. 60 van deze producten zijn eveneens voorzien van aanvraagformulieren die inwoners kunnen uitprinten, invullen en via de post kunnen vesturen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat steeds meer printbare formulieren worden vervangen door digitale formulieren, zodat inwoners per 1 januari 2008 30 producten volledig digitaal kunnen aanvragen.
---

Mededelingen voor de redactie:

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de gemeentesecretaris drs. A. Damer, telefoonummer: 0541-854108 of team Communicatie, Joost Meijer, telefoonnummer 0541-854 100 of 06-16594593 of jwg.meijer@dinkelland.nl.

---- --