Gemeente Veere


Klanttevredenheidsonderzoek

Sociale Dienst Walcheren presenteert uitkomsten.

Op maandag 22 oktober heeft de voorzitter van het dagelijks bestuur van de Sociale Dienst Walcheren, mevrouw E. Walrave-Troost, een exemplaar van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek 2007 overhandigd aan de Sociale Clientenraad Walcheren. De clientenraad is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de schriftelijke enquete die aan de klanten werd gezonden.

Het oordeel van de klant over de dienstverlening varieert van matig tot goed. Het meest tevreden is de klant over de schriftelijke dienstverlening van de SDW, de manier waarop de medewerkers aandacht aan de klant besteden en over de Nieuwsbrief van de SDW. De bekendheid van de website is voor verbetering vatbaar. Uit het onderzoek blijkt dat de waardering voor de persoonlijke dienstverlening ( bereikbaarheid, tijdigheid en probleemoplossend vermogen) nog achter blijft.

De Sociale Dienst Walcheren blijft werken aan verbetering van de dienstverlening waarbij clientenparticipatie en klantmanagement een grote rol spelen. Hierbij wordt ondersteuning gevonden van het bedrijfsverzamelgebouw (BVG), de nieuwe taakverdeling tussen SDW en CWI ( Centrum voor werk en inkomen) en de ontwikkeling van het Digitaal Klant Dossier ( DKD).

Het volgend klanttevredenheidsonderzoek is voorzien over 1 jaar.