Gemeente Veere
Klanttevredenheidsonderzoek
Sociale Dienst Walcheren presenteert uitkomsten.
Op maandag 22 oktober heeft de voorzitter van het dagelijks bestuur
van de Sociale Dienst Walcheren, mevrouw E. Walrave-Troost, een
exemplaar van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek 2007
overhandigd aan de Sociale Clientenraad Walcheren. De clientenraad is
nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de schriftelijke
enquete die aan de klanten werd gezonden.
Het oordeel van de klant over de dienstverlening varieert van matig
tot goed. Het meest tevreden is de klant over de schriftelijke
dienstverlening van de SDW, de manier waarop de medewerkers aandacht
aan de klant besteden en over de Nieuwsbrief van de SDW. De bekendheid
van de website is voor verbetering vatbaar. Uit het onderzoek blijkt
dat de waardering voor de persoonlijke dienstverlening (
bereikbaarheid, tijdigheid en probleemoplossend vermogen) nog achter
blijft.
De Sociale Dienst Walcheren blijft werken aan verbetering van de
dienstverlening waarbij clientenparticipatie en klantmanagement een
grote rol spelen. Hierbij wordt ondersteuning gevonden van het
bedrijfsverzamelgebouw (BVG), de nieuwe taakverdeling tussen SDW en
CWI ( Centrum voor werk en inkomen) en de ontwikkeling van het
Digitaal Klant Dossier ( DKD).
Het volgend klanttevredenheidsonderzoek is voorzien over 1 jaar.