Railion


Werkzaamheden aan het spoor van 20 tot en met 29 oktober a.s.

a.s.
De Nederlandse railinfrabeheerder ProRail zal in de periode van zaterdag 20 oktober tot en met maandag 29 oktober a.s. zowei op het emplacement van Venlo als op de spoorlijn Roosendaal-Vlissingen omvangrijke onderhoudswerkzammheden an het spoor uitvoeren.

Het railgoederenvervoer zal hiervan hinder ondervinden. Goederentreinen van en naar Duitsland zullen bovendien via andere routes rijden.

Werkzaamheden op het emplacement Venlo

Goederentreinen die normaal gebruikmaken van de grensovergang Venlo worden in deze periode omgeleid via Den Bosch, Nijmegen, Arnhem en de grensovergang Zevenaar/Emmerich. Goederentreinen met herkomst of bestemming Geleen (t.b.v. het grote chemiepark Chemelot in Zuid Limburg) blijven wél gebruik maken van de grensovergang Venlo. Evenals de zware, dagelijkse ertstreinen van Rotterdam (Maasvlakte) met bestemming Dillingen (in het Duitse Saarland). Deze treinen maken op het Nederlandse traject echter gebruik van een andere route dan normaal en rijden via Eindhoven, Weert en Roermond.

Werkzaamheden aan de Zeeuwse lijn

In de periode van 20 tot en met 29 oktober is er alleen gedurende de nacht ruimte voor een beperkt aantal goederentreinen met herkomst of bestemming Vlissingen zeehaven. Het normale aanbod van goederentreinen waaronder de dagelijkse wagenladingtreinen (lijndiensten) zal in deze nachtelijke uren worden geconcentreerd. Extra vervoer bovenop dit verkeer kan Railion helaas niet uitvoeren.

Hinder voor de Nederlandse industrie en zeehavens

In algemene zin geldt dat de ruimte (flexibiliteit) om vertragingen op te vangen maar zeer beperkt voor handen is omdat de alternatieve routes al zeer druk zijn. Met vertraging dient in deze periode rekening te worden gehouden. Railion verontschuldigt zich voor het eventuele ongemak dat haar klanten in deze periode ondervinden. Railion Nederland N.V. maakt onderdeel uit van de Railion groep. Railion is Europa's grootste railtransportonderneming met 23.500 werknemers die verantwoordelijk zijn voor de bediening van ruim 4.300 spooraansluitingen bij klanten in Denemarken, Duitsland, Italië, Nederland en Zwitserland. Dagelijks laat Railion 5.500 treinen rijden die samen het equivalent vormen van 100.000 vrachtwagens. Railion is onderdeel van DB Logistics, de transport en logistiek divisie van Deutsche Bahn AG.

Laatst bijgewerkt: 05.10.2007