al@din pakt uit met grootschalige kaartenactie

17/10/2007 14:02



Vereniging van Openbare Bibliotheken bv



al@din pakt uit met grootschalige kaartenactie
Persoonlijke vragendienst van bibliotheek wil bekendheid onder lezend Nederland vergroten

al@din, de persoonlijke vragendienst op www.bibliotheek.nl, organiseert tijdens Nederland Leest een speciale actie gericht op bibliotheekleden. Door een vraag te stellen aan al@din over De gelukkige klas maakt het publiek kans op een mooie prijs. Met deze actie wil al@din de bekendheid van de dienst onder volwassen bibliotheekleden vergroten.

al@din is in enkele jaren tijd uitgegroeid tot een begrip. Jaarlijks wordt de persoonlijke vragendienst van de openbare bibliotheek door meer dan een half miljoen mensen bezocht. Dit is ook niet zo verwonderlijk: al@din geeft per email een persoonlijk en gratis antwoord op de meest uiteenlopende vragen.

Dit is het tweede jaar waarop de vragendienst zich met de actie richt op volwassen bibliotheekleden. Deze al@dinactie haakt aan bij de nationale leesbevorderingscampagne Nederland Leest, waarin dit jaar het boek De gelukkige klas van Theo Thijssen centraal staat. Het publiek maakt in de actieperiode van 19 oktober tot en met 16 november kans op een prijs als men een vraag stelt aan al@din over De gelukkige klas. De origineelste vraag wordt beloond met een opleiding naar keuze ter waarde van 1.500 euro.

Om de actie bij het lezend publiek onder de aandacht te brengen deelt de bibliotheek onder andere honderdduizenden postcards uit en worden er speciale actiebanners op de websites van de bibliotheken geplaatst.





http://aladin.bibliotheek.nl